Oj här rasar det inte tips, man tackar och bugar.
Ska se om jag lyckas svara på allt i ett här.
per wrote:
Karik/Numerik börjar bli lastgammal, speciellt med avseende på reservdelar. Det är oklart om det finns reservdelar till utnötta Karikar.
Ganska kul, jag har läst en recension från början på 90-talet då recencenten förutspådde att han inte skulle bli förvånad om det om 15-20 år snurrade på Karik/Numerik-kombinationer fortfarande. Nu är vi nästan där, men vad som inte gick att förutse var väl reservdelsbrist...
Ja det blir väl en risk man får ta i sånt fall, men det är skoj att höra att den fortfarande rekomenderas varmt, fast den börjar bli pansionär
Pediatrik wrote:
Senaste diskanten är den som sitter i Ninka/Espek och kostade mig tusenlappen på HF exkl montering. Kan ev behöva lite nivåjustering (+0.5dB) i ett aktivt system.
Är uppgradering av denna diskant endast hörbar om man kör aktivt, tänkte om den kan göra ett lyft även om man kör passivt, men en tusing är ju inte alls farligt.
Pediatrik wrote:
Summa summarum.
1) Serva LP12:an och byt puppan till en Adikt.
2) Bestäm dig för om du skall satsa på CD/LP
3) Bestäm budgeten och tidsramen. Större (och dyrare) lyft är alltid att rekommendera, men väntan kan vara frustrerande...
Japp Serva LP12:an det skall jag göra och en Adikt skall på, det har jag redan bestämt mig för, fick ett ok pris på HF i dag så jag skall lämna in den i nästa vecka troligen redan.
Tror att jag kommer att bli bra nöjd där, visst skulle det vara kul med en ny arm och Lingo 2 osv...men hejdar nog mig där och siktar in mig på nästa mål och tittar efter en CD som passar min budget.
Ska försöka få Genkin demad vid nästa besök på HF.
Ikemin spränger min budget så den får nog vänta om man inte skrapar in nått på triss förstås
Skulle ju vara nice att gå aktivit ganska omgående oxå, men man kan ju inte göra allt på en gång, men skall räkna lite, fundera lite, och när jag kommit fram till nått så vinkar jag till, så jag får nog gå in i stadiet frustrerad ett tag fram över.
henriklh wrote:
Majik Ph (heter den så?) brukar kosta 3500 - 4500:-
Hmz, intressant
Roland wrote:
Majik-IL har endast linjeingångar
Majik-IP har en färre AUX men istället MM & MC.
Introducerades 1993.
Tack Roland