Halloj folks!
Är ny här på detta forum, hittade hit efter lite surfande, ett riktigt mat nyttigt forum men massor av tips och tricks.
Är en inbiten musik nörd sedan födseln (nästan), vad är inte en kväll i fotöljen med favorit plattan i handen och en ny bryggd espresso eller en gammal malt. Det är verkligen en av dom stora livsnjutar tillstånden man kan åstakomma, dock har det varit lite dåligt med det dom senaste...4-5 åren och vad kan det bero på...oh ja, familjen, den delen i livet som slukar tid och energi i massor, dock har man ju kunnat spisa musik i olika former när man hasar till jobbet på morgonen med lurarna intryckta i öronen, när man lyckats baxa sig fram till jobbet så blir det musik via datorn som förgyller tillvaron under dagen, dock blir ju inte upplevelsen lika stor som framför stereon hemma, inte för att min stereo är så mycket att skryta över, men i det stora hela så är det där upplevelsen, svänget och njutningarna finns.
Nu börjar dom små liven att bli lite större och dragningarna mot stereon blir större och större, ljud besöken blir fler och fler men inser att nått nu måste göras för att njutningen skall bli bättre och roligare.
Så nu söker jag efter lite goda tips och ider hur jag skall gåvidare med min anläggning för att få ut så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt.
Det som ligger närmast är ett kommande besök hos en Linn Handlare för service av min LP12:a, misstänker att både oljan börjar sina och remen har nog gjort sitt, det är även dags för puck byte, min k18 är nog på sista valsen nu.
Vad består min anläggning av i dag
Spelare : LP12:a, Circus, Akito, K18 + Lingo
Högtalare : Keilidh, K600 kabel
Stärkare : Intek
CD : Teac
Radio : Quad (En trevlig liten rör historia)
Är tacksam för alla tips och ider hur jag skall uppgradera min anläggning.
Kan nog göra en hel del på alla plan. Dock är min budget inte den största.