Pediatrik wrote:
Vad gäller Tracks minns jag dem väl, förmodligen pga den något annorlunda designen! Har också ett svagt minne av att kvalitén var bristande. Ägde i alla fall aldrig några.
Tracks var ett Malmöbaserat företag, helt riktigt med en kvinnlig ägare/VD. Dom försökte slå sig in på kassettmarknaden och slåss med sådana bjässar som Maxell. Med nära 50% högre pris och bristande kvalité gick det inte så bra, minst sagt.
Jag köpte några band, de plågades av ett mekaniskt gnissel. Skickade dom till tillverkaren och fick en låda nya tillbaka tillsammans med ett testutdrag från SP. De nya kassetterna gnisslade inte, men lät inte speciellt bra ändå. Testdata var i samtliga fall sämre än jämförelseobjektet Maxell, undrar varför dom skickade det till mig?
Ägarinnan till företaget var, om jag minns rätt, en rikemansdotter som ville visa att hon kunde stå på egna ben. Men ett tag efter kraschen med företaget tog hon livet av sig, läste jag någonstans.
Maxell och TDK var väl de band jag var mest nöjd med, men använde även BASF, Memorex och andra. Ett kul band var det med aluminiumram, där kan man snacka om metallband

Lät ruskigt bra, men priset runt 75:- avskräckte. Det fick man 5 Maxell för....
/ B