Oj, oj, oj! Det här var längesedan. Minns mina första "blandband" som mamma spelade in från radion. Först passerade några Basf och Agfa-kassetter, men ffa dominerade Maxell. Verkligen nostalgiskt att se dem igen. De var ju min första inkörsport i musikens värld!!!
När jag många år senare hade köpt ett "riktigt" kassettdäck av märket Denon (Drömde alltid om Nackamichi, men när jag väl fick råd så började kassetterna försvinna pga CD:ns intåg

), var det ffa TDK som gällde. Körde mest "chrome", men det var ju "metal" som var dyrgriparna i sammanhanget.
Vad gäller Tracks minns jag dem väl, förmodligen pga den något annorlunda designen! Har också ett svagt minne av att kvalitén var bristande. Ägde i alla fall aldrig några.
När man tänker på det här med kassettband, kommer man in på två andra ting som jag starkt förknippar med denna produkt nämligen fenomenet "blandband" och free-style. Det låg ju lite prestige i att spela in "bra" blandband! Vet tom att jag spelade in blandband till olika tjejer med förhoppningen om att vinna deras hjärtan...

Man har ju ägt ett antal free-styles genom åren. Började med en klumpig röd Philipsmodell för att sen gå över till flaggskeppslinjen Walkman. Minns bla en knallgul "Sports" modell. Aaaah, strolling down memory lane!