selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 03, 2025 00:09

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
 Post subject: Lyssningskväll i Skåne
PostPosted: Mon Oct 10, 2005 23:28 
Moderator
Moderator

Vi som bor i Skåne är vad jag vet inte överrepresenterade här på forumet. Men trots det är vi några som pratat om att ställa till med en lyssningskväll. Spela musik, kanske jämföra lite prylar och snacka vore trevligt!

Ett preliminärt datum skulle kunna vara fredagen den 4:e november. Kommer vi inte på andra tankar så kan vi vara hos mig. Jag bor i Lund.

Någon som är intresserad av detta? Kanske finns det fler Skånebor på forumet än vi vet om? Eller andra som vill och kan dyka upp?

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 11, 2005 07:47 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Det låter som en jätte idé, fast den 4:de november kan jag inte. Någon annan gång är jag gerna med.

Nu Skåne är på tal. Var köper man Linn i Skåne?

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 11, 2005 09:14 
Moderator
Moderator

Datumet är inte helt spikat, det är inte helt säkert att jag kan då heller.

Mig veteligen finns det ingen Linnhandlare i Skåne - skandal! :evil: Jag tror det skulle fnnas goda chanser att sälja mycket Linn här. Det finns både många hifientusiaster, och mycket människor med gott om pengar.

Bor du i Skåne?

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 11, 2005 09:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Är även exilskåningar välkomna? Bor ju nuförtiden i Visby, men rötterna växer fortfarande i den skånska myllan! Är kanske nere i skåne i början på november. Skall kolla kalendern!

Någon LINN-handlare har det inte funnits på ett tag i skåne. Legend HiFi slog upp portarna i Malmö i början på nittiotalet och sålde LK-burkar som smör. Av någon besynnerlig anledning gick affären omkull och sedan dess har vi skåningar fått vända oss till Tonläget i Gtbg eller High Fidelity i Sthlm.

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 11, 2005 11:14 
Moderator
Moderator

Självfallet! Exilskåningar och andra intresserade är välkomna.

Förresten vill jag också tipsa om en mässa i Malmö, nästa helg, 22-23 oktober. Vet inte om Linn kommer ha någon representation, men det blir säkert spännande ändå.

http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=3208

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 11, 2005 13:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

4:e nov hade nog passat mig tror jag. Skulle kunna släpa med mig min Ikemi om det vore intressant... :)

Kör Basik - Ikemi - Kairn - 2*LK100 Aktivt - Ninka

Jonas

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 11, 2005 13:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag dyker gärna upp. 4:e tror jag funkar för mig.

Ikemi vore klart intressant att höra! :)

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 11, 2005 14:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

...Förresten finns ju Linn att handla i Köpenhamn! Det är ju närmre än Göteborg. Men jag vet inte hur priserna ligger... Det är ju inte billigt i DK längre :( Och så bygger man en bro när man kunde gjort en mur istället! :wink:

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 25, 2005 11:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kan tyvärr inte delta den 4:e. Det blir en vecka i Rom istället för i skåne. 8)

Vid akut LINN-abstinens finns det ju alltid en LINN-handlare i stada!

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 25, 2005 12:21 
Moderator
Moderator

Aha, tråkigt att du inte kan närvara! Rom blir nog trevligt. För oss övriga som visat intresse så ligger datumet kvar.

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 25, 2005 12:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pediatrik wrote:
Kan tyvärr inte delta den 4:e. Det blir en vecka i Rom istället för i skåne. 8)

Vid akut LINN-abstinens finns det ju alltid en LINN-handlare i stada!
Ja, besök o lämna rapport. De städer jag besöker som har Linnhandlare får besök av mig.

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 25, 2005 12:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag ska ha lyssningskväll med whisky på torsdag med lite vänner, detta på fredag och iväg till en annan Linn-kompis på lördag. :D

Tid, plats?

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 26, 2005 01:01 
Moderator
Moderator

Härligt med whiskeykväll. Vi spelar bara på volym upp till 20/100 då för din huvudvärks skull :wink:

Nej men allvarligt. Detta skulle kunna vara planen: Vi samlas hos mig efter jobb/skola/annat. Jag skall inte terrorisera er med uppbrända biffar, djävulskt stark köttfärssås eller annat som jag kan ställa till med i köket, men det finns många okej pizzerior eller annat här i närheten. Alla får ta med sig lite plattor. Lite öl finns här, vill man ha annat att dricka kan det också medtagas. Sen lyssnar vi musik, snackar stereo, musik och annat så länge vi känner för det.

Förutom forumdeltagare tänkte jag bjuda in dels en kille jag känner som handlat med begagnade skivor i flera år. Han är inte särskilt stereointresserad, men grym på musik och plattor. Sedan vore det ju kul om min trevliga och mycket HIFI-intresserade granne ville titta över. Med hifi i detta fall menar jag skivspelare med ufo-design, rörslutsteg och fantastiskt avancerade kablar mm. Radikalt annorlunda än Linn alltså. (Vi är på inget sätt ovänner, men har konstaterat att vi har olika ljudideal.)

De prylar som jag gissar att vi kanske kan jämföra lite är förutom min playbackdel (Keltik/5125/5105) är: Kolektor, Karik, Numerik, Ikemi (din jonteman?) 5103, kanske Exotik, Rega Planar II och LP12

Ber att få återkomma senare med exakt tid och vägbeskrivning!

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 26, 2005 08:39 
Site Admin
Site Admin

Det där låter som en grym kväll Per! Vilken arrangör du verkar vara :!:

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 26, 2005 09:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

per wrote:
Härligt med whiskeykväll. Vi spelar bara på volym upp till 20/100 då för din huvudvärks skull :wink:

Nej men allvarligt. Detta skulle kunna vara planen: Vi samlas hos mig efter jobb/skola/annat. Jag skall inte terrorisera er med uppbrända biffar, djävulskt stark köttfärssås eller annat som jag kan ställa till med i köket, men det finns många okej pizzerior eller annat här i närheten. Alla får ta med sig lite plattor. Lite öl finns här, vill man ha annat att dricka kan det också medtagas. Sen lyssnar vi musik, snackar stereo, musik och annat så länge vi känner för det.

Förutom forumdeltagare tänkte jag bjuda in dels en kille jag känner som handlat med begagnade skivor i flera år. Han är inte särskilt stereointresserad, men grym på musik och plattor. Sedan vore det ju kul om min trevliga och mycket HIFI-intresserade granne ville titta över. Med hifi i detta fall menar jag skivspelare med ufo-design, rörslutsteg och fantastiskt avancerade kablar mm. Radikalt annorlunda än Linn alltså. (Vi är på inget sätt ovänner, men har konstaterat att vi har olika ljudideal.)

De prylar som jag gissar att vi kanske kan jämföra lite är förutom min playbackdel (Keltik/5125/5105) är: Kolektor, Karik, Numerik, Ikemi (din jonteman?) 5103, kanske Exotik, Rega Planar II och LP12

Ber att få återkomma senare med exakt tid och vägbeskrivning!
varför bor man inte i skån? :)

Det talades om en lyssningskväll i uppsala för ett tag sedan, det vore ju kanon..

Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+02:00