Härligt med whiskeykväll. Vi spelar bara på volym upp till 20/100 då för din huvudvärks skull
Nej men allvarligt. Detta skulle kunna vara planen: Vi samlas hos mig efter jobb/skola/annat. Jag skall inte terrorisera er med uppbrända biffar, djävulskt stark köttfärssås eller annat som jag kan ställa till med i köket, men det finns många okej pizzerior eller annat här i närheten. Alla får ta med sig lite plattor. Lite öl finns här, vill man ha annat att dricka kan det också medtagas. Sen lyssnar vi musik, snackar stereo, musik och annat så länge vi känner för det.
Förutom forumdeltagare tänkte jag bjuda in dels en kille jag känner som handlat med begagnade skivor i flera år. Han är inte särskilt stereointresserad, men grym på musik och plattor. Sedan vore det ju kul om min trevliga och mycket HIFI-intresserade granne ville titta över. Med hifi i detta fall menar jag skivspelare med ufo-design, rörslutsteg och fantastiskt avancerade kablar mm. Radikalt annorlunda än Linn alltså. (Vi är på inget sätt ovänner, men har konstaterat att vi har olika ljudideal.)
De prylar som jag gissar att vi kanske kan jämföra lite är förutom min playbackdel (Keltik/5125/5105) är: Kolektor, Karik, Numerik, Ikemi (din jonteman?) 5103, kanske Exotik, Rega Planar II och LP12
Ber att få återkomma senare med exakt tid och vägbeskrivning!