Jag får nog säga som Jan.. alla de massa roliga uppdateringar som man gjorde i början av 90-talet på LP12:an. Framför allt Lingon.
Lingo 2 var också ett jäkla lyft för mig, hade på relativt kort tid bytt hela "playback-delen" av systemet men mest fått känslan "det låter annorlunda". Med den nya Lingon föll allt på plats. Rasande roligt.
Fast det största lyftet av alla var nog Arkiv till Arkiv B. Kanske för att den gamla pickupen var sliten, kanske för att tolvan servades samtidigt, kanske för att jag inte riktigt väntat mig det - såg bytet mer som det regelbunda pickupbytet, service mer än uppgradering. Herrejävlar vilken grej! Makalöst lyft. Tårar!
Det slår mig förresten just att det är väldigt roligt att ärligt kunna säga att två så "sena" uppgraderingar har upplevts som de största jag gjort. En motorstyrning till en annan, en dumdyr pickup till en dumdyrare - man tycker att "the law of diminishing returns" skulle satt in för länge sedan, men så har inte varit fallet. Åtminstone inte för mig, och däri ligger säkert förklaringen till att jag fortfarande håller på.