Hej,
Det är lördag morgon, jag vaknar tidigt, sätter på en underbar vinyl med John Holm, Sordin. Stereon låter helt underbart och är så himla nöjd att jag tog tag i detta projekt.... Trivs så bra med mina linngrejer och utan detta forum hade jag nog suttit med gamla stereo utan att direkt vara nöjd men inte heller vetat vad jag skulle göra.
Har under min tid här förståt att aktivt är en bra väg att gå. Som vanligt när det gäller mig och inköp så tänker jag massa, hittar olika alternativ och har då oxå oftast svår beslutsångest. Har nu 5105 m katan. Så har väl tänkte i banor som en 5125, en 2250(för att sedan spara till en till), en 5105 till eller tom en c4100. Det snurrade mest i skallen på mig. En dag så hitta jag en schysst annons på webben,
www.audioweb.com. Det var en kille som vill sälja sin 5105 för 4k, kanonpris tyckte jag. Efter en hel del kontakt gick jag till min bank och betala. Hörde av honom en vecka efter men sedan dött. Vad säger man? jag är lurad... mmmmm, folk svälter i världen så man ska väl inte gräva ned sig för mycket. Men jag ville bara varna er på forumet att mr Jusuf Zainal Abidin inte verkar vara att lite på.
Så nu är jag ju faktiskt längre ifrån aktivt än när jag började mina tankar, väldigt ironiskt faktiskt.
Mina tankar var då, 5105, kort och sedan köpa sizmiken som finns på hifimagasinet.com. men men...
hoppas ni andra här på forumet får en underbar lördag och helg.