selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 14:58

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 11:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

daniel.n wrote:
Nämnde jag förresten den sjuka punchen i Artikulat? Gjorde jag nog men den gör sig faktiskt påmind i mitt minne då och då, jag blev fan rätt tagen av demon :)

Artikulat sällar sig med trycket till Keltik och Komris skara av fullrange. Supernajs, vad skönt det vore med riktig fullrange på det viset, slippa alla sub-funderingar .. åååååh.
Tusan att de är så stora, 2 dm högre än Keltik, kan bara glömma att hustrun går med på att släpa in ett par i v-rummet :cry:
Små stativare o sub har sina fördelar!

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 12:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

daniel.n wrote:
Från början såg dom ut som ryska kylskåp på steroider, men efter ett tag när man vant sig såg det bara bra ut.
För att citera Bart Simpsons karatetränare och mången klok blind tjingtjongmästare:
Quote:
You can, if you believe you can.
:)

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 14:36 
Site Admin
Site Admin

Måste ha varit grymt roligt kväll det där! Typiskt att du fick med dig bilnyckeln bara.. :roll: Skulle ha varit något att höra!

Var högtalarna på "genomresa" eller ska de vara uppställda numera? Kan ju inte vara helt enkelt att byta plats på högtalarna lite snabbt och Stereokompaniets ägare gillar väl inte att ha extra högtalare i rummet... :?:

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 14:41 
Site Admin
Site Admin

sportbilsentusiasten wrote:
Alla vet att ett rack gör grym skillnad...
Jaså? :?

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 14:55 
Site Admin
Site Admin

daniel.n wrote:
Artikulat sällar sig med trycket till Keltik och Komris skara av fullrange. Supernajs, vad skönt det vore med riktig fullrange på det viset, slippa alla sub-funderingar .. åååååh.
Bara att välja mellan det och kontantinsatsen till kåken du funderar på. Inte mycket att fundera på.. :D

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 15:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Alla vet att ett rack gör grym skillnad...
Jaså? :?
Pröva Anders harmonihylla :wink:
Fast ett LACK funkar finfint för att inse iden

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 15:28 
Site Admin
Site Admin

Har inte testat just Harmoni men väl några andra rack. Snyggt och praktiskt, visst, men när det handlar om annat signalkällor hör jag absolut noll skillnad. Men det har vi behandlat i en annan tråd, ska inte dra det vidare här...ville bara belysa att allt inte nödvändigtvis är så självklart för alla som du tycker ;)

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 15:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Har inte testat just Harmoni men väl några andra rack. Snyggt och praktiskt, visst, men när det handlar om annat signalkällor hör jag absolut noll skillnad. Men det har vi behandlat i en annan tråd, ska inte dra det vidare här...ville bara belysa att allt inte nödvändigtvis är så självklart för alla som du tycker ;)
Fast nu var poängen INTE vad jag tycker.. utan att Linn tidigare tryckte HÅRT på tex underlaget fast på senare tid INTE gör det...
Varför?

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 15:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sony: burkarna var på genomresa men skulle stå kvar till på Onsdag, så du hinner dit om du vill! Nästa destination Uppsala. Och nej, verkade inte vara helt enkelt att skifta .. jag är inte avundsjuk på Jögga som fick kånka 242'or och Artikulat :). Det var en lagom liten stund att fokusera på den då för ett tag försummade smörgåstårtan :)

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 16:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Fast nu var poängen INTE vad jag tycker.. utan att Linn tidigare tryckte HÅRT på tex underlaget fast på senare tid INTE gör det...
Varför?
Kan det vara så att förr var LP12:an deras huvudprodukt och den kanske är mer känslig för vibrationer?

Ibland verkar det dock som att Linn försöker undvika fysiska lagar i sin information till presumtiva kunder genom att nästan försumma tex underlaget, elen och rummets betydelse och istället pratar om beteendeaspekter som att högtalaren ska stå i rummet där man trivs bäst etc istället för att informera om tex om att det inte bör stå prylar mellan högtalarna. Jag vet inte om detta kan bero på att man har en (ny) kundgrupp som inte vill bli "förvirrad" av en massa teknik utan tycker att det är befriande att höra någon prata om enkla saker som att lyssna på musik, trivas etc.

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 16:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Både LP o CD spelare är på samma sätt beroende av underlaget - gäller all elektronik (även nätdelar)

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 20:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har känslan av att min Ikemi faktiskt är känsligare för underlaget än min LP12:a (med trampolin).

Linn vill väl inte skrämma bort presumtiva kunder genom att säga att man måste ha en viss typ av möbler eller att man inte kan möblera som man vill. Man kan bara konstatera att det är mindre noga nu, dom kanske tycker att grejerna låter tillräckligt bra om man bara "slänger upp dom" eller så överlåter dom det hela åt handlarna. Så länge dessa bryr sig och testar fram vilka möbler som är bäst så är jag nöjd.

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 21:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

stefan wrote:
Man kan bara konstatera att det är mindre noga nu, dom kanske tycker att grejerna låter tillräckligt bra om man bara "slänger upp dom"
Det luriga är ju att ju bättre produkterna blir destå MER kan man vinna genom rätt installation :!:
(eller förlora genom felaktig installation)

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 09, 2005 22:09 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag måste som tidigare helt oerfaren på området...lägga in ett "veto" (?) här!

Jag måste (uppenbarligen) ha fått till placeringen av mina Espek för första gången (helt och hållet) i förrgår....de låter nu som helt andra högtalare....eller mer som att jag har uppgraderat källan!

Så det här med att slänga upp saker kan man (förståss) avfärda

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 10, 2005 08:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Både LP o CD spelare är på samma sätt beroende av underlaget - gäller all elektronik (även nätdelar)
Menar du att alla produkter ar lika kansliga for placering, dvs att effekten av att placera en skivspelare pa ett bra underlag ar lika stor som att placera tex lingon eller ett slutsteg? Eller menar du att det ar samma typ av vibrationer som man vill forsoka undvika?

Forr nar det begav sig var det ju valdigt mycket prat om underlaget till skivspelaren och alla som var med runt 1990 har val haft ett Ikea Lack med ursagad botten till sin LP12:a? Dock var det aldrig samma diskussioner runt cd-spelaren, jag har faktiskt aldrig riktigt brytt mig sa mycket om placeringen av Kariken/Numeriken utan bara kastat in den i racket. A andra sidan sa kan det nog vara svart att fa frugan att acceptera 4 Ikea lack brevid varandra i vardagsrummet.

Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00