Efter att ha prövat en hel del olika grejer i system runt 40000 så tappade jag intresset för ljud och sålde allt. Höll även på mycket med bil-ljud men sålde bilen och grejerna för det kändes bara tråkigt att lägga ut pengar och tid på något jag aldrig blev nöjd med.
Insåg under min korta tid som audiofil att jag bara fokuserade på vad som saknades och inte lyssnade på musik längre och det fick mig att bara sälja allt.
Vad jag än gjorde och bytte så blev musiken bara mer analytisk och tråkig, vad andra uppfattade som att det lät HiFi så tyckte jag det bara blev trist och oengagerande.
Jag fick många system att låta bra till de flesta musikstilar men aldrig till den enda stil den SKA funka till, nämligen den underbara konstformen Metal! Alla former av underbar och medryckande Metal.
Jag hann även med att bygga lite olika högtalare bland annat ProAC-klon och HFLS-1 (Hififorum.nu).
Har varit helt utan stereo nu i ett halvår för undantaget en klockradio och byggde för skojs skull en EPS (faktiskt.se). Kände suget efter en anläggning igen trots att jag driver den med en "box" stereo från sent 80-tal.
Har långsamt förstått att jag inte bryr mig om HiFi ljud i den uträckningen att det ska låta korrekt, utan vill helt enkelt ha ett ljud som har tajt sound, timing och ett j-vla ÖS!
Halkade in på ett bananskal på detta forum och tänkte när jag surfade runt, aha! Detta kan vara något för mig!
Så nu till mina frågor, jag tänkte börja i liten skala denna gång och se om jag tycker det är roligt.
Har sett ett lk280 slutsteg på blocket som jag tänkte köpa som första del men sen? Cd-spelare verkar ju varken mimik eller karik vara bra köp med tanke på byta av laser mm. Är det en genki som gäller då?
En wakonda som försteg?
Tänkte behålla mina EPS som högtalare till jag hittat ett system så jag kan prova lite olika högtalare senare.
Så om någon kan hjälpa mig in i linn-djungeln för det verkar vara en galen värld att bara köpa en cd-spelare för det finns X antal uppgraderingar till dem