Nu har jag kommit hem med en massa skivor.. så en liten lista följer, utan ordning (namn/cd/lp etc.) Alla är inte köpt under senaste resan, men tror inte jag skrivit nåt om dom på forumet tidigare.
Alan Parsons - Tales of Mystery and Imagination (LP): Alan Parson Projects första skiva om jag förstått det rätt... Knappt hunnit lyssna, men Parsons musik är alltid intressant.
Alan Parsons - On The Air (Live) (CD): Köpt två live-cds från Ginza för fjuttiga 29:- styck. Bra blandning på låtarna, bra ljud och underhållande.
Alan Parsons - Live (CD): Köpt två live-cds från Ginza för fjuttiga 29:- styck. Bra blandning på låtarna, bra ljud och underhållande.
Jimi Hendrix - Welcome Home (LP): En chansning när det gäller Jimi Hendrix. Vet inte om det är nån höjdare nu när jag sitter och lyssnar på sida 1 av skivan. Men nån Hendrix-skiva i samlingen är väl aldrig fel. Betalade 10:- så jag behöver iaf inte känna mig lurad.
Pink Floyd - Darkside of the Moon (LP): Men ja? Klart en skiva som ska vara med i samlingen. Har den nu både på CD och LP.
Pink Floyd - A Momentary Lapse of Reason (LP): Olyssnad
Pink Floyd - The Final Cut (LP): Olyssnad
Ayreon - Come Back To Me EP (CD): En lite plojjig EP från "The Ayreons" skrivet på skivan med The Beatles-typsnittet. Bara för "samlare" skulle jag säga, då man bör lyssna på nåt annan skiva i första hand om man ska lyssna in sig på Ayreons skivor.
Dream Theater - Hollow Years (Japan-EP) (CD): Hittade denna lilla raritet i Uppsala och fick slå till. För samlare även denna, med bland annat två live-bonus låtar.
Dream Theater - Osaka Samurai LIVE 2CD (CD): Bootleg med snygg artwork i digipack. Riktigt bra ljud för att vara en bootleg. Synd att den inte innehåller nå ovanligare låtar eller covers. Börjar ju bli några konserter i DT-samlingen (CD & DVD).
Bon Jovi - New Jersey (LP): Köpte egentligen två Bon Jovi LPs, men den ena stal flickan... Ingen direkt favorit, men helt klart fungerar det ju med lite Bon Jovi om det är fest eller så.
Rainbow - Straight Between the Eyes (LP): Klassisk hårdrock! Lite sliten skiva, men det spelar på rätt bra ändå - och roligt är det!
Steely Dan - Katy Lied (LP): Gamla Steely Dan som jag inte kan så speciellt bra. Denna skiva höll måttet iaf...
Steely Dan - Aja (LP): Deras klassiska skiva? Hört den som hastigast som mp3or... och denna LP ligger än så länge olyssnad.
Donald Fagen - The Nightfly (LP): Olyssnad.. men gillade hans andra soloplatta iaf.
Saga - Images At Twilight (LP): Olyssnad... har endast hört deras "Best of..." tidigare, som jag har på CD.
Lars Winnerbäck - Rusningstrafik (CD): Första Winnerbäck-skivan för mig. Lite väl avskalat och lugnt, men sköna texter... och på fredag ska jag se han live.
Lars Winnerbäck - Elegi (singel) (CD): Olyssnad
Tori Amos - Welcome to Sunny Florida (CD+DVD): 79:- på ginza... en lång DVD medföljer dessutom, vilket var mer upphetsande än den tama "Scarlet's Hidden Treasures" som CDn heter. Kul att se Tori Amos live (alltså på tv).
Hehe

Missade en bund med LPs.... här kommer resten:
Wings & Paul McCartney - Back to the Egg (LP): Köpte till flickan så att hon får sig nåt.. Beatles och Paul-fan är hon...
Fish - A Gentleman's Excuse Me (singel) (LP): Fish är kung... och här har vi två versioner av titelspåret plus en bonuslåt.
Fish - State of Mind (singel) (LP): Ännu en Fish-platta.. kul!
Fish - Vigil In A Wilderness Of Mirrors (LP): Fisk fisk fisk! Har denna nu både på CD och LP. Kul att hitta tre Fish-skivor på LP i samma butik. Måste tacka expediten som var så otroligt långsam att jag lyckades gräva fram 3 Fish-skivor och 2 Pink Floyd medan jag väntade på att hon skulle hitta en CD-skiva
The Leslie Drayton Orchestra & Barbara Morrison (LP): 5:- betalde jag för denna. Lite storbandsaktigt med mycket blås. Gjort en snabb lyssning och kan tänka mig att denna åker på fler gånger.
Yello - Flag (LP): Yello är väl lite kult i vissa kretsar vad jag förstått? Ja, jag är väl rätt oinlyssnad.. så jag vet inte vad jag ska säga.
Stevie Wonder - Characters (LP): Olyssnad, men Stevie Wonder är det väl inget fel på. Får se om det är en skiva som faller mig i smaken.