Klanters wrote:
Dalo. Det låter lite som att du saknar Roger Waters (han stod väl för mycket av textförfattandet under sin tid i PF)? Har du lyssnat något på hans soloalster och vad tycker du i så fall om dessa?
Jag var på en konsert för drygt två år sedan (jag har en svart tröja!), och det var fantastiskt bra. Waters / Gilmour kan inte gå ihop, och de gör de väl inte heller, såvitt jag vet är de ovänner. Jag menar att det finns musik för alla, finns ingen som helst anledning att försöka övertala någon annan i diskussion, egentligen, men diskutera går ju bra. I regel respekterar jag andras musikval, självfallet. Tycker dock det är lite tragiskt att många jag känner som börjat lyssna på Pink Floyd på senare dagar, lyssnar bara på
det nya (låt oss införa det som begrepp, för det är så distinkta skillnader!), och har ingen aning om allt gammalt, genuint underbart, de gjort tidigare.
Ja, jag saknar de politiska sångerna. Jag återkommer återigen till Division Bell, mest för att det A), musikaliskt är en skickligt producerad skiva, och B), för att den är en katstrof när man tänker
var det här Pink Floyd, vad har hänt?.
Politiken var en stor del av Pink Floyd, och anledningen till förfallet lär bland annat vara att Roger Waters inte är med i bilden på samma sätt som förrut. Gilmour fortsätter att rida på bandets rykte, men det var Waters som stod för ryktet. Förövrigt anser jag att karln inte kan sjunga. Det låter som om han håller på att bli kastrerad under inspelningen av skivan. Utan bedövning.