Glenfarclas håller riktigt hög klass. Deras 21 årgia är enorm. Välbalanserad och fulländad med toner från alla tårtbitar.
Godaste whiskyn jag druckit.
Ardbeg är lite överskattad här tycker jag

Visst, den är bra, men inte i samma klass som varken Laga eller Laphroaig. Samma gäller bowmore, när det handlar om Islay whisky vill man ju att den ska sticka ut från mängden. Det gör inte bowmore på samma sätt som de andra från Islay enligt min mening.
Aberlour a'bunadh är en cask strength som är destillerad helt enligt 1800 talets metoder utan tillsatser eller modifieringar. Tex så grumlar den när man tillsätter vatten. Ser kanske inte så trevligt ut men smakar jävligt bra.
Ardbeg 1975 tycker jag dock är helt otrolig, tyvärr har jag smakat för lite av den för att verkligen hinna bilda mig en bra uppfattning om den.
Glengoyne är en prisvärd bjudwhisky som är lite mjukare i karaktären...funkar alltid.
Andra favvosar är självklart, Highland Park, Macallan, The Glenlivet, Springbank.
Tycker generellt att man får betala så mycket extra när man köper specialutgåvor att det inte är värt det med tanke på kvaliten. Tycker att 10-20yo lagring brukar vara fullt tillräcklig och bland de bättre av de flesta större leverantörer. Efter 25y lagring börjar whiskyn bli sämre hur man än lagrar, tänk på det
Fyfan va kul de hade vart att fa till högländerna på lite provningar..