Börjat lite smått att kika efter försteg + slutsteg.
Hade tänkt lägga 10.000 på denna kombination och sen vettefan hur det blir med CD-spelaren. Genki för rätt pris? Annat märke? Temporär budgetspelare? Multispelare?
Vad bör jag tänka på?
Försteg: Kolektorn har förändrats en del, men det är inga större skillnader i prestanda? Alla har phonosteg (vilket är ett krav)? Visst brukar signalkablar följa med, även om man köper begagnat?
Slutsteg: När det gäller slutsteg så tycks LK140 ligga bäst till, även om man kan fynda ett Klout till rätt pris om man har tur (tycks det som). 5105 eller vad den nu heter har jag även sett till bra pris (en bit under LK140). Är det nåt att ha?
Signalkabel till försteget antar jag följer med slutsteget? Sen är det väl bara att byta kontakter på mina splittade K400 så ska inget mer behövas.
CD-spelare: Vet inte vad jag ska satsa på. Talas ju gott om multispelarna och att dom även klarar CD bra.. Är lite kluven på den här punkten. Linns enda spelare som är i rätt prisklass för mig tycks vara Genki.
I hela kedjan är jag väldigt öppen för andra märken, men har ingenstans att provlyssna. Såg exempelvis ett Vincent slutsteg i en annons som SÅG intressant ut. Hade mycket väl kunnat tänka mig ha den stående hemma, men sen hur den låter är en annan sak. Lite svårt att provlyssna
Sen har vi ju Arcam, Rotel, Primare
Sen finns det en uppsjö av märken som är intressanta. Min tanke är väl inte att få ut nåt ultimat system för mina pengar och jag är faktiskt nöjd med vad min Classik presterar. Det jag vill är att göra en liten uppgradering och få möjlighet att köpa en vinylspelare därefter, utan att behöva köpa en separat LK1:a som endast får agera phonosteg.