ulfbnilsson wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Torontobutiken (besök i Nov) sålde bla Linn, Bryston, B&W - o jag diskuterade dessa märken med ägaren .
Han sa att även om Linn låter bättre så är det svårt att sälja LINN's slutsteg då Bryston är större (ser mer imponerande ut i racket).
CD o försteg från LINN säljer BRA!
Frågade om Linnhögtalare vs. B&W - samma svar. B&W är inte dåligt men svänger som Linn är de inte.
Dock är B&W stora, imponerande o HAR snygg design.
Kan passa en del i smaken kanske.
Iom att de inte går att köra aktivt, faller liksom iden med B&W (o andra märken) direkt enl mig.
Menar du att kanadensarna gärna "blandar" så man kör med linn försteg och källa och Brystons slutsteg. En annan anledning till att Bryston säljer bra i Kanada kan ju vara att det är ett kanadensiskt märke så priset är kanske mer attraktivt där. Jag har bara läst positiva saker om dem och dessutom verkar det ju vara bra kvalitet, jag har för mig att de har livstids garanti.
Hade du chansen att prova B&W med någon linnelektronik? Iom att det är ett brittiskt märke kan jag tänka mig att de är ganska dyra "over there". Jag hade nog väntat mej att det skulle vara lite "sväng" på högtalarna iom att det är "sväng märken" (Linn och Naim) som ofta kombineras med B&W, men som sagt har inte haft chansen att provlyssna dem med Linn. Jag är lite sugen på att prova den nya stativaren Nautilus 805S (ca 20 000 kr).
Ja, enligt Linnaffären finns det kunder som har "svårt" för att köpa små saker - ÄVEN om de hör att det ÄR bättre!
Linns CD/försteg är dock i ganska samma storlek så där går det bra.
Jag är HELT säker på att B&W
också säljs pga designen.
En del kunder "tar smällen" av något sämre tune dem för att de gillar utseendet bättre.
fyi - Linnaffären i washington sålde magneplan o en massa annat konstigt. Kunder med stoooor plånbok vill att vänner/grannar ska tycka det se dyrt ut...
Stort= dyrt ni vet.
Hur imponerande ser en twin o Akurate ut, gämfört med slutsteg med kylflänsar/guldknappar/handtag + ett par feta elektrostater som räcker upp till taket?
B&W är rätt läckra!
Varför kan inte Linn göra högtalare med finish?
Personligen är jag
fruktansvärt sugen på Sonus Faber Amati - bara pga utseendet
Här har ni en länk till modellen större (fulare enl mig) men kolla på finishen

Jag blir nästan blöt i byxorna
Ett sånt härligt hemma hos reportage!
http://www.euphonia-audioforum.se/forum ... amati&st=0