daniel.n wrote:
Nån måste snart berätta för mig var man hittar alla billiga beg-saker .. att jag en gång för fem år sen sett en Linn-pryl i Uruguay säljas för 5kr i ett gathörn av en mattvävare som högg den efter den trillat ner från en lastbil innebär inte att jag efter det räknar kallt med att den "rätta nivån" för just den Linn-prylen är 5kr ..
Med denna hysteri runt "billigaste priset som någon någonsin skådat" kan bara två saker inträffa:
1) inget nytt säljs
2) inget gammalt heller, eftersom alla väntar på att det där "klippet" ska dyka upp igen
/gnäll-arne
Var det mitt (antagna) pris på 5103 som fick dig att reagera? Själv skulle jag nog inte betala mer än det för ett äldre exemplar. Exotik kostar ju bara 25'! Och surroundnissarna verkar ju dissa 5103 ganska hårt (av anledningar som jag inte begriper). 17 för Ikemi och 3' för LK100 är väl ganska etablerade prisnivåer? Och ett par lite solkiga (jag skrev faktiskt det) Keilidh för 5' är väl inte orimligt?
Begmarknaden har iofs verkligen varit lustig de senaste åren. Tukan verkar ju inte säljas över huvud taget, Keilidh gick för under 4' för ett par år sedan och nu har dom blivit lika dyra som Ninka (nästan) Vad kostar ett par begagnade Kaber? Någon som vet? Jag tror att handlarna till stor del har skapat den här förvirringen. Både High Fidelity, Stereokompaniet och Tonläget har varit ytterst inkonsekenta i sina prissättningar, som dessutom finns till beskådan på internet.
Och vänta bara tills Den nya högtalarserien kommer... Gissa om det kommer att finnas många sura Espek-ägare då...
Henrik