selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 05:24

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 810 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 17:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ok men är det på något sätt fel att vara tekniskt intresserad på hobbybasis? å vad i h*lvete är det som säger att jag inte lyssnar på musik? lyssnar iprincip alltid...har alltid mina radiolurar på jobbet (vilka jag iofs går å funderar på hur jag kan modda för bättre ljud) när jag kommer hem lyssnar jag på min anläggning osv...hur kan du ens kläcka ur dig sånna pinsamheter....?

sen att jag kanske är mer teknik än musik intresserad betyder ju inte att jag inte lyssnar på musiken?

lägg ner nu medans du har en uns stolthet kvar...

jag har iprincip inte ens sagt nånting om dina åsikter...bara försvarat mina...men ändå försöker du få det till att jag är en idiot i varje inlägg du skriver...

snart tappar jag humöret...

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 17:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Haakan wrote:
ok men är det på något sätt fel att vara tekniskt intresserad på hobbybasis? å vad i h*lvete är det som säger att jag inte lyssnar på musik? lyssnar iprincip alltid...har alltid mina radiolurar på jobbet (vilka jag iofs går å funderar på hur jag kan modda för bättre ljud) när jag kommer hem lyssnar jag på min anläggning osv...hur kan du ens kläcka ur dig sånna pinsamheter....?

sen att jag kanske är mer teknik än musik intresserad betyder ju inte att jag inte lyssnar på musiken?

lägg ner nu medans du har en uns stolthet kvar...

jag har iprincip inte ens sagt nånting om dina åsikter...bara försvarat mina...men ändå försöker du få det till att jag är en idiot i varje inlägg du skriver...

snart tappar jag humöret...
Så du förnekar att du sa att musiken var en "bonus"?

Aja.. vet du vad... jag orkar inte tjafsa nå mer. Vi lämnar detta va?

Last edited by The Archangel on Fri Jan 14, 2005 18:00, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 17:59 
Site Admin
Site Admin

PM-funktionen är bra (=använd den till det!) om man vill älta saker av typen vem som sa vad och hur det var menat och hur jag istället försökte misstolka det för 3 sidor sedan.

Rubriken på tråden är "Öhmans filosofi" så vi kan ju försöka hålla oss i närheten av det!

Post subject:
PostPosted: Fri Jan 14, 2005 18:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

The Archangel wrote:

Så du förnekar att du sa att musiken var en "bonus"?
nu tappar jag humöret....vad är det du inte FÖRSTÅR? skrev i inlägget ovan att jag var mer teknikintresserad än musikintresserad....men det betyder ju inte att jag inte gillar musiken ?

som du skriver "låter" det som att du är en testostinn 15åring som hugger på varenda ord...vrider å vänder på allt...jösses orkar inte med människor som du...får jag ha min egna åsikt? mm det får jag definitivt..

lyssna du bara på din musik å skit i hur sakerna fungerar....så gör jag både och....

du vet man lär som man lever....vad lär du dig? musiktexter?

edit: skrev "före" ditt inlägg sony :/ sorry

edit2: jag tror en viss person endast vill verka som "nåt" inför alla på forumet därför tror jag det inte blir nå pmande....dock så om du vill fortsätta ärken*rden så är bollen din...du vet hur man pmar va?

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 15, 2005 14:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag mailade för ett drygt år sedan till Öhman då jag var nyfiken på de små pip som erhållit positiva omdömen i en del forum och i ett par fall från personer som suttit på Linn utrustning själva.

Jag fick ett par dokument i retur med så väl produktbeskrivning som teorierna bakom hans konstruktioner. Där framgår också att det lyssnats en hel del på hans konstruktioner genom åren och även om han inte pratar om stampa takten på samma sätt som Linn så ehöver det naturligtvis inte betyda att det inte kan svänga om dessa högtalare :?
I alla fall inte tills man själv med egna öron hört motsatsen.

Och det finns faktist likheter mellan Öhman och Linn. Han ansåg att balanserade kopplingar skulle undvikas vilket han har gemensamt med Linn :wink:

Sedan ska man ha i åtanke som en del påpekat inte dra alla i en grupp över en kant/stoppa in i ett fack eller allmänt generlalisera!
Bara för att en viss högtalare var så mycket sämre än Linn på -80 talet så är ju inte det liktydigt med alla andra märken på sidan om Linn är dåliga (Jo... nu var det jag som generaliserade... och se vad dumt det blev
:lol: ) Det blir trist stämning om man alltid skall hugga i från sig som en Pit-bull Terrier varje gång någon hävdar att något annat än Linn kan fungera i en musikanläggning! Man skalll/bör undvika att uttala sig om andra forumsmedlemmars förmåga att bedömma vad som är en bra eller dålig produkt! Responsen kommer i 9 av 10 fall att leda till att tråden tar en negativ riktning!

Ett hett tips! Så fort man känner att man börjar bli irriterad över någon annans åsikt kan man lämna datorn för att göra något mer kreativt som att damsuga, fixa tvätten, byta olja i bilen, hugga ved eller åka och träna!
Efter det så känner man sig förmodligen inte lika irriterad och kan man så undviker man den tråden som gör en irriterad :wink:

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 15, 2005 15:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

om nån är intresserad av produktbeskrivningarna så pm er mail så skickar jag över dom

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 15, 2005 17:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
edit2: jag tror en viss person endast vill verka som "nåt" inför alla på forumet därför tror jag det inte blir nå pmande....dock så om du vill fortsätta ärken*rden så är bollen din...du vet hur man pmar va?
1: det är ett diskussionsforum, vill jag snacka personligt så drar jag in personen på icq eller liknande. Tas något upp i en tråd så fortsätter jag där istället för att ha något påhopp eller liknande obesvarat i en tråd. Jag tar inte skit och har aldrig gjort. Jag kan inte sitta och PMa varenda person som varit i tråden.
2: jag gjorde ju klart att jag inte orkade tjafsa vidare, men så nu börjar du kalla mig för ärkenörd och vill fortsätta provocera fram saker? Är det nån här som verkar vara ute efter att bråka så är det ju du hakan då du går tillbaka och gör en andra edit i en "död" diskussion för att provocera fram något.

Och du, ville du ha det (tjafs) på PM så hade väl du kunnat PMa? Så släng inte skit på mig för att jag inte PMat. Men du var bara tvungen att slänga in en edit förstås i forumet för att säga att det är upp till mig och provocera mig?

Men det står klart att det inte finns anledning att ödsla energi på dig, därför kommer jag inte orka tjafsa med dig. Men jag kommer inte ta skit för det.

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 15, 2005 18:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Archangel'n.
Lugna ner dig nu. Det är flera som skrivit inlägg i denna tråd att sansa debatten - budskapet har tydligen inte gått fram så jag får väl tala klarspråk.

Du snackar om du är provocerad?
Alla som läst denna tråden inser att vi dikuterade sakligt INNAN du kom in o ifrågasatte Haakans åsikter o Öhmans högtalare. Inte en gång, inte två... många!
VARFÖR?

Respektera andras åsikter! Du har ju dessutom inte hört högtalarna? Hur kan du då ha synpunkter över huvud taget :?

Att du sedan försöker göra dig lustig över honom genom "fniss" o dyligt är ett grovt övertramp. Tråkig överlägsen stil.

Haakan har försökt att svara sakligt på dina inlägg o till slut härsknade han till - oväntat eller?

En sak till, det enda godtagbara replyet till detta inlägg vore en ursäkt till Haakan!

- - - - -

Åter till ämnet, var kan man höra dessa högtalare? Så mycket snack som det varit, man blir ju sugen att lyssna.
O är det bara Haakan som hört dom?

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 15, 2005 18:39 
Site Admin
Site Admin

Man kan höra högtalarna hemma hos Öhman, och tydligen får man inte ens köpa dem om man inte gjort det. Riktigt bra stil tycker jag, att man inte får köpa dem ohörda.

HighEnd '05 är om en månad, då kommer man nog kunna träffa Öhman iaf, men jag tror att han är där i egenskap av LTS-medlem snarare än representant från Ino Audio (och därmed lite inte nån pi*-högtalare finnas med).

Ska nån mer till HighEnd '05? Förra året träffades jag och Sony iaf...

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 15, 2005 18:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Här gick han tillbaka till en död diskussion enbart för att provocera.

Att skriva "fniss" som kommentar på att nåt halvhemmabygge skulle vara bättre än komri, ja det är nog rätt naturligt.

Att diskussioner kan gå hett till må vara, det går båda vägarna. Men här var det ju att gå tillbaka, _enbart_ för att provocera. Och det var det jag reagerade på.
Ska vi lägga ner nu och fortgå med annat på forumet?

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 15, 2005 19:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn, men var bor han då? o vart är mässan?
Ärkeängeln; Tråkigt att du inte inser att det är läge att backa...

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 15, 2005 23:39 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hittade en sida som kan vara kul

http://www.sonicdesign.se/oeint0.html

Post subject:
PostPosted: Sat Jan 15, 2005 23:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Archangel'n.
Lugna ner dig nu. Det är flera som skrivit inlägg i denna tråd att sansa debatten - budskapet har tydligen inte gått fram så jag får väl tala klarspråk.

Du snackar om du är provocerad?
Alla som läst denna tråden inser att vi dikuterade sakligt INNAN du kom in o ifrågasatte Haakans åsikter o Öhmans högtalare. Inte en gång, inte två... många!
VARFÖR?

Respektera andras åsikter! Du har ju dessutom inte hört högtalarna? Hur kan du då ha synpunkter över huvud taget :?

Att du sedan försöker göra dig lustig över honom genom "fniss" o dyligt är ett grovt övertramp. Tråkig överlägsen stil.

Haakan har försökt att svara sakligt på dina inlägg o till slut härsknade han till - oväntat eller?

En sak till, det enda godtagbara replyet till detta inlägg vore en ursäkt till Haakan!

- - - - -

Åter till ämnet, var kan man höra dessa högtalare? Så mycket snack som det varit, man blir ju sugen att lyssna.
O är det bara Haakan som hört dom?
Backar dig och Haakan till 100%, jag anser också att det gick hövligt till innan ärkeängeln kom in i bilden. Visst har Haakan en speciell ton i sina inlägg men har man som jag läst ett gäng av inläggen så fattar man att det är med ett stort smil dessa skrivs.
Ärkeängelns inlägg kan nästan bara uppfattas som spydiga och överlägsna tyvärr.
Det är svårt att förmedla sin åsikt via det skrivna språket, det kan lätt misstolkas vilket jag hoppas att du ärkeängeln nu inser och väger orden noga innan du trycker på "skicka".
Ta nu kritiken på rätt sätt och försök att ändra tonen i dina inlägg så att vi kan ta till oss dina synpunkter utan att bli irriterade på varandra, du har säkert mycket att tillföra bara vi kan hålla sams och acceptera varandras åsikter. Det är viktigt att hålla isär sak och person anser jag.

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 16, 2005 01:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Clyde Built wrote:
Hittade en sida som kan vara kul

http://www.sonicdesign.se/oeint0.html
Du, det är nästan konstigt, jag har läst denna hela kvällen o var precis på väg att klistra in den då jag såg din länk:D
Skön kille den där... :wink:
Uppmanar alla att läsa. Någon som kan hjälpa mig att hitta "spikes"-artikeln?

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 16, 2005 05:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

The Archangel wrote:
Här gick han tillbaka till en död diskussion enbart för att provocera.

Att skriva "fniss" som kommentar på att nåt halvhemmabygge skulle vara bättre än komri, ja det är nog rätt naturligt.

Att diskussioner kan gå hett till må vara, det går båda vägarna. Men här var det ju att gå tillbaka, _enbart_ för att provocera. Och det var det jag reagerade på.
Ska vi lägga ner nu och fortgå med annat på forumet?
alltså halvhemmabygge är det absolut inte...hans firma har byggt högtalare sen 70talet? det vore ju som att kalla alla firmor som bygger högtalare i liten skala för amatörer...det e ju inte för inte det är väntetid på 14mån på hans populäraste modell?

helt seriöst far till öhman å tjuvlyssna på några högtalare innan du postar igen..han bor i täby å du kan få både telefonnummer å mail till han om du vill...

nu lägger jag ner den här tråden, finns ingen mening att tjafsa eftersom du inte ens lyssnat på dom...

mvh // Håkan

Post new topic  Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 810 Next

All times are UTC+02:00