Jag mailade för ett drygt år sedan till Öhman då jag var nyfiken på de små pip som erhållit positiva omdömen i en del forum och i ett par fall från personer som suttit på Linn utrustning själva.
Jag fick ett par dokument i retur med så väl produktbeskrivning som teorierna bakom hans konstruktioner. Där framgår också att det lyssnats en hel del på hans konstruktioner genom åren och även om han inte pratar om stampa takten på samma sätt som Linn så ehöver det naturligtvis inte betyda att det inte kan svänga om dessa högtalare
I alla fall inte tills man själv med egna öron hört motsatsen.
Och det finns faktist likheter mellan Öhman och Linn. Han ansåg att balanserade kopplingar skulle undvikas vilket han har gemensamt med Linn
Sedan ska man ha i åtanke som en del påpekat inte dra alla i en grupp över en kant/stoppa in i ett fack eller allmänt generlalisera!
Bara för att en viss högtalare var så mycket sämre än Linn på -80 talet så är ju inte det liktydigt med alla andra märken på sidan om Linn är dåliga (Jo... nu var det jag som generaliserade... och se vad dumt det blev

) Det blir trist stämning om man alltid skall hugga i från sig som en Pit-bull Terrier varje gång någon hävdar att något annat än Linn kan fungera i en musikanläggning! Man skalll/bör undvika att uttala sig om andra forumsmedlemmars förmåga att bedömma vad som är en bra eller dålig produkt! Responsen kommer i 9 av 10 fall att leda till att tråden tar en negativ riktning!
Ett hett tips! Så fort man känner att man börjar bli irriterad över någon annans åsikt kan man lämna datorn för att göra något mer kreativt som att damsuga, fixa tvätten, byta olja i bilen, hugga ved eller åka och träna!
Efter det så känner man sig förmodligen inte lika irriterad och kan man så undviker man den tråden som gör en irriterad