sportbilsentusiasten wrote:
Fattar inte riktigt - är inte alla störtimpade av era system?
Vi diskuterade envisa personer, som inte delar ens egen uppfattning om prestandan i anläggningen. De flesta jag spelar musik för blir imponerade, men störtimpade är nog fel ord... Om det beror på avund eller att de faktiskt inte tycker att det är så jäkla bra vet jag inte. Men jag frågar sällan vad folk tycker heller, och demar väldigt sällan för att imponera.
Sist jag demade anläggningen var för min granne som är "hemmabionörd". Han la märke till att jag hade filmen "Troja" liggande på bordet och började prata om trumslagen i början av filmen. Självklart var jag tvungen att sätta på den, och han blev tagen av djupet och kontrollen i Sizmik. Jag fick faktiskt själv en liten kick av upplevelsen, eftersom jag inte fokuserat så mycket på ljudupplevelsen tidigare när jag sett filmen. Men usch vad bra det lät... Vi fortsatte med några scener ur Finding Nemo, och jag minns särskilt scenerna när Dory och Marlin sover i cyklopet, när det stora skeppet helt plötsligt rusar mot dem och kraschar mot en vägg. Makalös djupbas :O Flera sekunder efter smällen fanns det fortfarande kvar en känsla av tryck i luften i rummet, jävligt coolt

Scenerna i valen är inte att underskatta heller...
Sen slängde vi på lite vinyl. Bland annat hittade han Metallica - Reload, en skiva som jag sällan spelat men som han höll som favorit. Jävlar vad det öste.
Vad vill jag säga med detta då? Jo, när jag lyssnar med andra har jag själv en tendens att lyssna mer på ljudet, och då inser jag att mitt system presterar väldigt bra även på hifi. Det imponerade på oss båda. Så visst, det händer. Men jag kan inte påstå att alla som lyssnar hos mig blir störtimponerade, de visar det i vilket fall som helst inte.
/ MC