selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 17:56

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Klimax/Artikulat 350A/P
PostPosted: Wed Jan 29, 2014 22:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag är intresserad av at köpa Linns 350 högtalare, aktiva eller passiva.

Jag har annars KlimaxKontroll och KlimaxDS uppdaterade till alra nyaste spec, alla har nyaste elektronik/kort +Dynamik. kommer inte helt ihåg om de var orginal Dynamik i dessa då jag kjöpt de som mycket fina begaggnade objekt, KlimaxKontroll av handlare, DS av svensk medlem från svensk handlare.

Jag har också et M4100 nyaste sepc från fabrik, tror den är 1-2år, har också et Fantastiskt Kinos i svart från 2008, det bäst jag hört, slår det mesta, jg tycker det är bättre en förra Akuratkontroll med Dynamik, dock har jag jämfört och nya akuratkontroll är bättre, men den har inte digitala ingångar, eller möjlighet til surround, denna har tom. Jättebra analoga ingångar för 5.1 kanske det är 7.1 det går at se i manuall på nät.

Jag har ett par fantastiska K320A som för inte jättelänge sen blev uppdaterade med Dynamik, dessa är i highgloss kjörsbär och de kan eventullt bytas imellan.

Jag har sett Klimax 350A med Dynamik för runt 200k +- 20-30k beroende på privat/handlare osv. Då tycker ja inte att ett par gamla Artikulat för 100k är ett superfantastiskt pris då de kostar rundt 100k at uppgradera dem til klimax+dynamik. Jag menar inte att det är fel på det, Men har du et par gamla artikulat i riktig färg och fint skick och tycker att de jag har inte genererar nåt spesiellt avdrag kan jag gärna kjöpa jag dem rakt av, spesiellt om leverans är möjligt eller om det är nära Oslo så jag kan höra på dem. Eller eventuellt byta nåt billigare, Jag har också et ganska nytt M4100 allt senaste från fabrik och kanske den bästa Kinos i värden, den bästa jag hört från 2008 i svart, i super skick.

Riktlinjer, sist jag var för dum att inte byta til mig Artikulat 350A var jag erbjuden et par highgloss kjörsbär til 80K i rent kjöp (Norska) då sålde jag bort mina gamla AkuratDS så det var när den nya kom och kunde då fått dessa för ca 55-60norska... men men....

Jag tar emot tips men om jag åker utomland för at handla från Norge går jag på 25% moms, jämfört med om någon kommer hit med dem eller om jag köper av någon här i Oslo/Norge

Allra helst i highgloss Walnut, Oak, Cherry, Rosenut, eller vit lack
nr 2 är samma som ovan men plain.
nr 3 highgloss svart

minst helst black ash.

Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC+02:00