selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Jun 16, 2024 10:17

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Summer promo 2013
PostPosted: Mon Jul 01, 2013 23:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
Linn har nu kommit med årets sommarkampanj (http://news.linn.co.uk/news/2013/07/pow ... o-2013.php) och det är samma som senaste åren.

Klart tveeggat att köra samma kampanj flera år på raken, nu lär det ju nästan vara svårt för att sälja slutsteg utanför kampanjen när potentiella köpare "förväntar" sig en sån här sommarkampanj


Top
   
 Post subject: Re: Summer promo 2013
PostPosted: Tue Jul 02, 2013 12:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Oct 15, 2010 14:01
Posts: 188
Tråkig promo eftersom mycket fokus ligger på aktiva Akubariks. Kan inte vara många som köper flerkanaliga slutsteg idag.

Antingen Klimax steg eller helaktiva högtalare ( i alla fall på Akurate nivå).

Undrar hur många par Akubariks som sålts i Sverige? Jag känner bara till ett par.


Top
   
 Post subject: Re: Summer promo 2013
PostPosted: Tue Jul 02, 2013 23:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Nov 03, 2003 21:00
Posts: 540
Location: Luleå
Dålig fantasi att köra samma år efter år. Varför kör man ingen kampanj för LP12 eller något annat kul.


Top
   
 Post subject: Re: Summer promo 2013
PostPosted: Wed Jul 03, 2013 09:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5287
Location: Bromma-Stockholm
Diver wrote:
Dålig fantasi att köra samma år efter år. Varför kör man ingen kampanj för LP12 eller något annat kul.
Därför att dessa säljer utan prissänkningar?

Kanske man (Linn alltså) känner/har siffror på att marknaden för multiamping eller aktiv drift med externa slutsteg är på väg bort och man vill tömma lagerhyllorna. Alternativt att flerkanaliga slutsteg inte låter lika bra som de två-kanaliga varianterna och man därför rear ut dem?

Eller så vill man ge incitament för dem som befinner sig på kanten till ett beslut om uppgradering att ta steget. Frågan är förstås, är aktiv drift med exvis Akurat bättre eller sämre än en Klimax Twin (som väl är nästa steg på skalan)? Kanske det inte är till 100% omsorg om kunden som styr valet av sommarkampanj?

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: Summer promo 2013
PostPosted: Wed Jul 03, 2013 10:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Oct 15, 2010 14:01
Posts: 188
Bill50x wrote:
Diver wrote:
Dålig fantasi att köra samma år efter år. Varför kör man ingen kampanj för LP12 eller något annat kul.
Därför att dessa säljer utan prissänkningar?

Kanske man (Linn alltså) känner/har siffror på att marknaden för multiamping eller aktiv drift med externa slutsteg är på väg bort och man vill tömma lagerhyllorna. Alternativt att flerkanaliga slutsteg inte låter lika bra som de två-kanaliga varianterna och man därför rear ut dem?

Eller så vill man ge incitament för dem som befinner sig på kanten till ett beslut om uppgradering att ta steget. Frågan är förstås, är aktiv drift med exvis Akurat bättre eller sämre än en Klimax Twin (som väl är nästa steg på skalan)? Kanske det inte är till 100% omsorg om kunden som styr valet av sommarkampanj?

/ B
Jag vet det är en gammal diskussion, men jag föredrar absolut Klimax steg passivt framför Akurate steg Aktivt. Jag har kört mina 242 aktivt, men jag uppskattar dem mer med en Twin eller framförallt Solos.

Linn gör i stort sett alla dyrare produkter mot beställning, så jag tror inte de behöver rensa hyllorna. Därför är +2 promon ganska konstig.


Top
   
 Post subject: Re: Summer promo 2013
PostPosted: Sun Jul 07, 2013 11:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 24, 2008 23:45
Posts: 845
Location: Oslo
Vad är ett ok pris på beggagnade Klimax solo (ett par) med eller utan Dynamik?

Funderar på at skaffa et slutsteg för att ha möjlighet att testa lite andra högtalare en Linn, eventuellt testa Akubarik passivt senare. Har haft Akuratsteg förr, men min känsla är att Klimaxen er mindre känslig för svårdrivna högtalare osv. Och är ket mere alternativet 2st akurat steg blir det inte mycket mera ekonomiskt.


Tycker nog att det är lite surt att ha inbytes kampanj på klout innan. Om nån bytt in klout för att köpa 4200 så har de förlorat en massa på att inte vänta til sommarkampanjen...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited