Japp Nikke, men fundera över hur du vill ha det i framtiden, tänk 2-5 år framåt, hur vill du att din anläggning ska se ut, hur mkt pengar per år kan du lägga totalt och utgå ifrån detta.
Som HCL skrev, RDS är ett väldigt stort lyft i egentligen vilken anläggning som helst som inte redan har en riktigt bra källa i den klassen och dom är ändå inte sååå fasligt dyra, jag anser den är värd att ha is i magen och spara till då den faktiskt är helt outstanding. Den slår ADS på fingrarna rejält i mitt tycke och MDSi halkar ännu längre efter. Försteget i MDSi är helt okej och då har du en riktigt fin anläggning, sen kan du köpa t.ex en M6100 begad när du har lust och aktivera så har du ruggigt fin anläggning, så om planen är att sitta med ett kanonsystem om ett par år, satsa på en bra källa först. Om planen är att ha ett litet smidigt system så kan du ju absolut aktivera men jag tror som HCL, totalt blir det en bättre upplevelse med en bättre källa än att aktivera, visst blommar högtalarna ut när dom aktiveras men skillnaden som källbytet gav mig kan inga högtalare reproducera.
Testa en ADS/1 eller en RDS i ditt system, kontra MDSi med aktiva M109 och bedöm själv.
(själv gick jag bakvägen fullständigt och bytte högtalare > stärkeri > källa > stärkeri igen till aktivt och sitter nu äntligen helt nöjd. Visst funkar väl det också men.. hade jag fått göra om hade jag först bytt källan

)