Det står lite information i denna tråd (dock har några inlägg tagits bort av okänd anledning)
http://forum.selleri.de/viewtopic.php?f=1&t=8327
Jag köpte en Ekos 2 före jul. Den var uppgraderad. Det fick man bekräftat från Linn. Jag kan ge lite information som jag fick då. Det som är knepigt med tonarmar är skicket! Enligt min Linnhandlare går det inte att genom sk svingtester att bedömma skicket. Det blir bara en indikation på skicket. Det enda sättet är enligt honom är att lyssna. Det är inte så lätt att göra som privatperson. Dom här armarna börjar ju bli till åren nu och vissa kanske är flitigt använda och börjar bli slitna. Det går dock att byta lager i alla ekosarmar om man råkar ha otur. Det kostar några tusenlappar (minns inte exakt). Det som kan hända är att man bytt pickup utan att ta av tonarmen eller varit ovarsam mot lagren på annat sätt. Skadan kanske inte blir så uppenbar att man kan känna ett glappande lager eller liknande utan resulterar sannolikt i en gradvis prestandaförsämring för varje händelse.
När det gäller prestanda kan jag säga att det blev en rejäl förbättring mot Akito 1 som jag hade tidigare.