selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 22:11

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon May 14, 2012 22:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Någon mer som tycker den är rörig?

Alltså, går man in på "System" så kan man tex bara läsa om DSM-spelarna i de olika klasserna. DS-spelarna nämns inte med ett ord. Det gör tex inte Klimax Kontrol eller andra försteg heller.

Går man då istället till "All products" så finns alla försteg etc - men inte DSM-produkterna!

Och kollar man info om tex LP12 så är det samma info man får oavsett om man klickar på LP12:an som sådan eller Ekos-armen eller Keel. Vad som ingår i grundspelaren får man inte reda på. Just Keel är ju en rätt bärande del i spelaren, om denna inte följer med i spelaren, vad sitter där istället?

Snygg, trevlig sajt, men inte helt logisk. Någon som har en annan uppfattning?

/ B

PostPosted: Mon May 14, 2012 23:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Samma här. Försökte hitta inbyggnadsgrejer. Fick googla för att hitta. Helt värdelös sida i mina ögon. Rörig och svåranvänd.

Roligt med musik men vad hjälper det när man inte hittar ett skvatt. Jag utgår ifrån att personen som är ansvarig för sidan inte längre är anställd.

PostPosted: Mon May 14, 2012 23:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

The Archangel wrote:
Jag utgår ifrån att personen som är ansvarig för sidan inte längre är anställd.
You wish :-)

Sajten påminner mig om ett examensarbete jag/vi gjorde på IHM. Vi fick typ VG+ på detta och läste man sida efter sida så var det ett bra arbete. Men om man i efterhand ville ta fram en specifik undersökning eller dess resultat - så var det stört omöjligt att hitta :-) Något jag upptäckte i efterhand, tack och lov, annars hade ytterligare några helger rykt för att redigera om rapporten... Ytterligare lycka var att vår handledare inte heller upptäckte detta!

/ B

PostPosted: Tue May 15, 2012 08:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag håller med att det är lite svårt att hitta specifika saker och få en översikt men ....
Jag tycker och tror att det helt handlar om att försöka skapa en känsla och ge inspiration göra besökaren nyfiken, där lyckas Linn helt tycker jag. Starten är ju föredömligt ren och gillar fokusen på musiken som allt handlar om .... men sen faller det precis som ni säger.

Överlag är jag positiv men då letar jag i stort sett aldrig efter något specifikt där :-) då finns ju google

PostPosted: Fri Jun 01, 2012 14:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
Någon mer som tycker den är rörig?
Ja. Modern, ball och rörig. :mrgreen:
Bill50x wrote:
Går man då istället till "All products" så finns alla försteg etc - men inte DSM-produkterna!
Jodå under All products > Linn DS återfinns alla åtta DS-modeller. DS/DSM/DS-I.
Bill50x wrote:
Och kollar man info om tex LP12 så är det samma info man får oavsett om man klickar på LP12:an som sådan eller Ekos-armen eller Keel.
Håller inte med dig. All products > LP12. Där kan man klicka på Keel, Ekos SE eller LP12 för att få läsa om respektive produkt. Har du fel på din webbläsare? :roll:
Bill50x wrote:
Vad som ingår i grundspelaren får man inte reda på. Just Keel är ju en rätt bärande del i spelaren, om denna inte följer med i spelaren, vad sitter där istället?
Konstigt att de inte skriver det. På produkten Majik LP12 har de varit tydligare och specificerar plint, motor, arm och nål. Men inget om sub-chassis eller base board där heller.

Kan informera att på Sondek LP12 och Majik LP12 sitter det en plint som består av två delar som de kallar LP12 Steel subshassis och LP12 arm board. Går att uppgradera till Keel.
Standardbottenplattan är Solid Base på bägge LP12:orna Går att uppgradera till Trampolin base.

PostPosted: Fri Jun 01, 2012 15:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Roland wrote:
Kan informera att på Sondek LP12 och Majik LP12 sitter det en plint som består av två delar som de kallar LP12 Steel subshassis och LP12 arm board.
Jo, och så har det väl sett ut sedan tidernas (eller i alla fall LP12:ans) begynnelse?

Men i övrigt: Visst är länkarna och filnamnen olika - men det är ofta exakt samma info. Kolla tex på Linn_Keel_Product_Information.pdf och Linn_Sondek_LP12_Product_Information.pdf - det är exakt samma dokument!

När det gäller DS & DSM - där har det skett en förändring i dagarna, så såg det inte ut när jag besökte platsen senast.

/ B

PostPosted: Fri Jun 01, 2012 16:55 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag tycker också den rörig! Dom verkar ju också glömt sin historia! Är dom inte stolta över sina gamla produkter? Det går inte längre ens att ladda ner instruktionsböckerna till gamla produkter. En kul grej är kartan som visar återförsäljarna. Dom har ofta egna hemsidor av varierande kvalité som man botanisera bland.

PostPosted: Fri Jun 01, 2012 20:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Freddy wrote:
Det går inte längre ens att ladda ner instruktionsböckerna till gamla produkter.
Ja, var har detta tagit vägen?

/ B

PostPosted: Sat Jun 02, 2012 11:24 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Den nya hemsidan lanserades förra hösten vad jag kommer ihåg. I samband med satsningen på att bli ett mer modernt företag. Säga vad man vill om Gilad men han verkar vara en bra affärsman som har visioner. Om jag förstår hemsidan rätt så är den utformad för att placera fokus på musik och känsla istället för teknik och produkter. De försöker också skapa en socialt community med bloggar, music moment osv. Alltså en sida som kan locka besökare som egentligen bara är intresserade av musik, men som sedan kan bli nya kunder när de behöver hårdvara för att utveckla musikintresset.

Lyckas det är det briljant, men det riskerar att uppfattas som rörigt utan röd tråd. Tänk om Linn lyckas skapa en etablerad musikcommunity med hundratusentals besökare varje dag. Framtiden för HiFi delen skulle vara säkrad och massa resurser kan läggas på produktutveckling, något som vi befintliga kunder givetvis har stor nytta av. Och familjen Tiefenbrun kan dessutom lägga på en nolla på bankkontot.

Men om det inte blir någon fart på det nya musikforumet kommer hemsidan mest verka konstigt utformad och resurser försvinner iväg på ett förhoppnings projekt.

Det är en intressant strategi och hade jag varit rådgivare till Linn så hade jag tyckt det är ett steg i rätt riktning. Men frågan är om företaget har de visioner, den uthållighet och den kunskap det behövs för att satsningen på musik i fokus ska gå hela vägen. Dessutom måste balansen vara rätt så att utvecklingen mot sociala medier och nya kundgrupper inte går ut över befintliga mer traditionella kunder.

Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00