.....fortsätter med Attention To Detail-galenskap,om hur man inte ska göra

.
1986 drog jag första gången
separat ström till Linnsystemet,JA,det var en kompis som hade behörighet som hjälpte mig/gjorde det.
Jag hade då Linns första
LK1-försteg och
LK2-slutsteg,min handlare hade sagt att det är bättre om du låter LK1`an vara
påslagen hela tiden.Orsaken var enligt honom då, att det tar ngr dagar om man slår av den innan det låter riktigt bra igen.
Ungefär 1 vecka efter denna sladd-dragning var klar så kom min kompis igen,vi skulle dra in en jordsladd på toaletten till tvättmaskin (uttag,fas/nolla fanns men inte jord)...bodde då i flerbostadshus.
Jag hade
givetvis (som den sanna Linnfanatiker jag var

) berättat att man ska undvika att slå av LK1´an.
Ni märker vars detta är på väg eller hur...

...... nåväl.Säkringscentralen satt i hallen,en lång hall 5m och toalett rakt fram.
Jag stod i toaletten och tittade mot uttaget,kompisen matade sladden från centralen.
Helt plötsligt small det så in i h-lvete med ett efterföljande ljussken,jag lovar....jag hoppade rakt upp övertygad att ljusskenet kom från uttaget i toaletten.
På ren svenska....Fy Fan vad rädd jag blev.
Vad hade hänt,JO..kompisen (som var/är elektriker) hade av hänsyn till min berättelse om LK1´an inte slagit av huvudströmbrytaren

.
Följdverkan:Förrutom i lägenhetscentralen, så gick en av huvudsäkringarna för hela hyreshuset nere i källaren,denna löste också ut av vårat macklande,så ni förstår att smällen var kraftig.Kompisen hade råkat kortsluta mellan två faser i centralen med skruvmejseln.
Jag lovar,fastighetsskötaren var INTE glad när han fick rycka ut på en söndagkväll.
Som sagt,det finns gränser även för... Attention To Detail...