Köper du ett c6100/m6100 som ör så pass nytt att det kan internkablas blir det inte mer signalkablar, dock blir det stor skillnad högtalarkabelmässigt...
Jag har testat M140(ja det är inte helt samma högtalare) aktivt passivt med c5100x1,x2, A4200x1x2. Aktivt med 4200 är helt klart bäst
Jag tycker dock att aktivt med x100steg är klart bättre än passivt med x200 steg. Dock tycker jag det är stor skillnad mellan Majik och Akurate och stor skillnad med Dynamik eller utan. Kanske inte första gången man lyssnar på det men i längde.
Så väljer du ett A2200 så välj iaf ett med dynamik. Det andra är en smaksak, aktivt eller inte. Du kan lika gärna välja att istället för att aktivera byta till ett par A212 senare osv. De finns många vägar att uppgradera på.
Edit: Jag föredrar aktiv drivning, men och andra sidan sitter jag med ett på K320A nu och kanske inte hade valt att lägga ut pengar på att köpa och byta och ha 2st 5100 som jag hade först och senare byta till 2st 4200. De har alltså en del med hur illa biten du blir allteftersom av uppgraderingssjukan och vad du tjänar på både nu i kvalitativ och kul musiklyssning men också slutresultatet och hur snabbt du kan uppnå det. (om det finns ett slutmål)