Hej och välkommen till forumet Mickeyfrancis
Det finns olika alternativ i din situation, allt beror ju egentligen på vad du tänkt att det får lov att kosta.
1. Köp en begad Akurate Kontrol (förra modellen, inte den nya stereomodellen) den är oerhört prisvärd som begad nu tycker jag. Köp till slutsteg i form av ett 5125 eller 3st LK100's eller vad du nu vill, en Majik 5100 skulle också sitta som ett smäck. Då har du kompetent 2 kanals ljud och bra multikanals också i samma veva. Ett annat hyfsat alternativ är en Unidisk SC eller en 5103. Unidisk har jag själv haft men, jag tyckte den var lite tunn i ljudet i film men den gör absolut inte bort sig i 2kanals, där är den bra och lite underskattad rent allmänt. Bonus är att CDn i den är bra den med. (Se bara till att få en med dynamik!)
2. Köp ett försteg med HDMI och hela köret, köp också en kolektor, wakonda, senare kairn eller nya AK eller en KK som har unity gain samt slutsteg till det då precis som ovan. Då får du bra 2 kanals (jag tycker dock gamla AK > kairn/kolektor/wakonda. Nya AK finns inte riktigt att köpa begad och KK är en helt annan prisnivå) och även bra multikanalsljud om du köper ett vettigt försteg för film.
3. Köp en Anthem stärkare med HDMI och låt den driva center+bakre och köp till ett linnförsteg för musik precis som ovan, skillnaden blir att du sparar in lite på slutsteg men hursomhelst landar du på 3 apparater. Provlyssna också Anthem för 2kanals, jag har inte riktigt hunnit med att göra det själv ännu men i multikanal är det en klart kompetent maskin, jag misstänker att den faktiskt kan tänkas göra bra ifrån sig även i 2kanals. (just anthems stärkare är jag ruggigt imponerad av, deras nya lineup låter riktigt bra i film utan att dom för den skull kostar skjortan)
4. Köp en Majik DS-i. Den har också unity gain men innehåller också ett slutsteg, denna lösning låter dock sämre än t.ex en Majik DS + ett chakrasteg i slutändan då allt delar på strömförsörjningen och det blir helt enkelt inte lika bra.
Hegels integrerade går att använda också, då kopplar du från ett biostegs pre-outs till HT-ingångarna på hegeln, dock så.. Varför skulle man blanda in ett H200 när t.ex AK+Mx100 låter bättre? Kinos är också ett vettigt alternativ till AKn, liiite dyrare dock och en del tycker Kinos låter bättre. Jag har inte kört nån shootout just dom emellan själv dock så jag säger bara att båda låter bra i både musik och i film.
Mitt bästa tips är AK+M5100 , då har du 2 smidiga lådor och kanonljud direkt utan en massa krångel båda dyker upp begade titt som tätt också dessutom. Pluggar du på en ADS på det så sitter du med en riktigt fin anläggning som du kan sitta nöjd med i många år.
Fundera lite över vad du egentligen vill ha i slutändan och handla utifrån det så du slipper onödiga kostsamma byten fram och tillbaka.
((en liten fotnot: Enda orsaken till jag själv inte har en AK är att jag tyckte jag behövde 2 HDMI-ut iom projektor+plasman. Då är ett HDMI-kapabelt försteg enklare men jag ångrar mig faktiskt en del numera, jag borde ha kört med switch för HDMI istället

Ska lägga ut mitt nuvarande försteg för försäljning och köpa en AK eller Kinos istället mest troligt och istället för att köpa ett nytt AK eller en begad KK så tänkte jag byta upp till en KDS från ADS'n.))