selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 10:05

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Mon Jan 10, 2011 16:10 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

ImageVi ska flytta till en nya centralt lokal, en lokal som har potential att bli Sveriges flaggskepp LINN Butik med hela 5 st demonstrationsrum och utrymme för inspelningar av intim LIVE konsert. Klimax, Akurate & Majik serien allt i båda Aktivt och passiva drift är redan beställt och så klart en referens LP12. Renovering av vår nya lokal på gång och öppningsdatum ska annonseras när vi vet själv!

En ritning av vår nya lokal ska snart synas på vår hemsida och vi ska gärna hur av dig med dina åsikt om ''vad du vill ha i din LINN Butik''. Har redan funnits en tidigare tråd och jag tacka alla som lämnade bra ide på detta! Email: martin@peoplesandschmidt.com

Vi ska överlåta vår gamla lokal inom kort tid så snälla kontakta oss föra att besök butiken eller kolla på webbsida för den senaste information. Vi bli ursäkt till kunder som vill besök oss i perioden i mellan med om du ring till oss, produkter finns och vi ska gärna presentera dom hus dig eller hus oss även.

Vi ska försöka att få hit Ivor för officiellt öppning av butiken och att få en LINN artist att spela.
Image
''Start as we mean to go on ... in style and with great music''.

Finns alltid mer information på http://linnhifi.blogspot.com/

www.linnhifi.blogspot.com

Last edited by peoplesandschmidt on Wed Mar 30, 2011 23:51, edited 7 times in total.

Post subject: Re: Dags att flytta!
PostPosted: Mon Jan 10, 2011 16:25 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Kul! Lycka till med flytt.

Återkommer för besök i nya lokalerna.

Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i

PostPosted: Mon Jan 10, 2011 16:37 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Sealbh math dhuibh! -----> Màrtainn & Gustaf

PostPosted: Mon Jan 10, 2011 16:43 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

[Naim]-(Linn) wrote:
Sealbh math dhuibh! -----> Màrtainn & Gustaf
'Tapadh leat'

PostPosted: Mon Jan 10, 2011 19:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har aldrig kunnat besöka er affär eftersom jag är så sällan i Gbg nuför tiden. Men lycka till med flytten, och gör inte samma mistag som era föregångare på 90-talet med att skaffa tjusig butik i centrum men lite oklara hyreskontrakt om jag förstod saken rätt. I alla fall blev butikens historia kortvarig. Jag tror att Tonläget fortfarande har kvar en av deras soffor. :lol:

Mina råd, även om de kanske är önsketänkande, är att det gäller att ragga nya Linnkunder. Så bygg upp förtroende hos kunden. Respektera att kunden tycker det är dyrt till att börja med. Att som kund gå in i en HiFi butik och mötas av en toksäljare är inte roligt. När man får en pirrande känsla att det gäller att grabba hårt i plånboken och springa för att inte bli rånad, då kommer man inte igen. Men att möta någon som gillar musik, som har självförtroende att stå för det man säljer och sansat kan förklara varför den ena apparaten bättre än den andra, och som kan förklara Linns filosofi utan att mästra för mycket är roligt.

Linns filosofi, som jag uppfattar den, är i korthet att man skall bedömma kvaliten på en hifi anläggningen på samma sätt som man bedömmerkvalite på musik i allmänhet. Dvs. fråga inte hur basen/pianot låter utan hur basen/pianot spelas, och om man upplever en känslomässig reaktion. Den som gillar musik är därmed automatiskt också expert på att bedömma hifianläggningar. :D

Tanken med Linn är inte att köpa en dyr 'pryl' eller utan att man skall komma tillbaka och bygga upp sitt system Det finns dessvärre inte så många rika knösar i Gbg som vill köpa ett värstingsystem direkt på stört. Linn som märke är okänt och har dessvärre inte samma skrytfaktor i Askims villaområden som B&O eller ett bomba-bomba-pang-splash system från andra HiFi butiker. 8)

Det är roligt att lyssna på värstingsystem, eftersom man så sällan får tillfälle till det annars. Men att som ny kund direkt tvingas lyssna på värstingsystemet under lång tid är inte så roligt. Det blir lätt att känner sig "pissed-off". Det är långt över budgeten, och man känner att man kommit fel. Linn värstingssystem är jätteroligt när man fått smak på Linn. Det bidrar till att öka köpbegäret.

Att lyssna på mitt-emellan system som är inom potentiell räckhåll år är roligt även för nya linnköpare. Det är roligt att säljaren också visar budgetsystemet utan att prata ner det tillförmån för värstingsystemet. Det är inte roligt att lyssna efter CD/DS spelare, eller högtalare och alltid höra det över AK2200 osv när AK2100 låter nästan lika bra till lägre pris. Som köpare tänker man, hur låter detta hemma hos mig jag som inte har råd med dessa dyra förstärkare. :cry:
Lycka till med nya butiken.

PostPosted: Tue Feb 08, 2011 16:16 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Först, stort tack till BoFredrick, ett bra svar. Jag ''lyssna'' och hoppas det märks när du besök vår nya adress.

Vi hoppas att öppna i vår nya lokal, Lineagatan 5, Göteborg, i ungefär 4 väckor.

Image

En nya ingång från Lineagatan ska byggas sen är det är full fart att installera och möblera för en ''Grand'' öppningsfest! Öppningsfest datum och VIP som ska håla officiellt öppning ska annonseras på forumet och några bilder ska släppas med framstegar på vår Nyheter Blogg! http://linnhifi.blogspot.com/

Spännande!!

// Martin ..

PostPosted: Tue Feb 08, 2011 17:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vilket vackert hus, vilken del kommer ni att ha?

/M

PostPosted: Wed Feb 09, 2011 16:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Visst är det ,,, jag är super nöjda!

Det är den halv celler (Bra ljud) under alla ''Combine skiltar''. Första fönster ska ändras till en nya entré som betyder att vi tar en del av övervåning från ''Combine''. Ska bli super bra! Jag ska set en LINN skilt på fönsterna imorgon och tar en nya bild (om det regnar inte).

// Martin ..

PostPosted: Wed Feb 09, 2011 20:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Adress? Gissar att det är Linnégatan som avses...

/ B

PostPosted: Wed Feb 09, 2011 21:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
Adress? Gissar att det är Linnégatan som avses...

/ B
Avancerad gissning då det står nedom bilden...

Vill minnas att det låg (ligger?) en juste restaurang i den bortre/högra delen i huset?

PostPosted: Wed Feb 09, 2011 21:54 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Linnégatan 5. Jo, det finns i alla fall ett väldigt schysst café i vänstra hörnet av huset (eller eg. huset bredvid) --- Doppio - kaféet med inbyggd bank:

Image
Sätt in lite pengar och lämna plånboken hemma. Numera i svart på vitt under bardisken.

Men nu kan man alltså gå ner i halvkällaren snart och dricka lika gott kaffe med Klimax i öronen :D.

Last edited by [Naim]-(Linn) on Wed Feb 09, 2011 23:05, edited 1 time in total.

PostPosted: Wed Feb 09, 2011 22:35 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Ser verkligen fram emot (ny)öppningen.
Linnégatan blir nog ett kanonläge för en Linnbutik. 8)

PostPosted: Wed Feb 09, 2011 22:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

nonick wrote:
Ser verkligen fram emot (ny)öppningen.
Linnégatan blir nog ett kanonläge för en Linnbutik. 8)
Ja, verkligen. All lycka till Martin & Co! :)

PostPosted: Thu Feb 10, 2011 17:27 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag var på café Dopio (Bilden ovanför) idag och igår ... och förgår!! Dom har bra cafe men vi få se som har bäst när jag öppna och få i min lilla Brasila maskin igen :) Mitt café är gratis så det är ett stort plus, jag har bra ljud, dom spela bra musik ... men kommer mitt café att smacka så bra som på Dopio ... Jag tror det :)

PostPosted: Wed Feb 16, 2011 16:56 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Vi fortfarande väntar för leverans av vår nya entréns men det var skönt att lämna vår märke på finaste gatan i Göteborg! En liten steg framåt!

Image

Mer info på http://linnhifi.blogspot.com/2011/02/li ... vligt.html

Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00