monkeydevil wrote:
Traktorpojken, känner igen mig i det du skriver. Själv funderar jag på att testa Kinsky Jukebox med utskrift på papper med omslagsbilder och låtlistor. Kan tänka mig att det är ett rätt trevligt sätt att bläddra i musikbiblioteket. Problemet är väl bara att utskriften blir på flera hundra sidor! Så om man lägger till nya skivor, ska man då printa allt igen...? Men kanske kan vara något att prova? Jag tilltalas av det analoga i konceptet.
Svällande bibliotek kan bli problem oavsett i vilken form man har dem. Ett par hundra skivor är helt ok att hantera, må det vara LP, CD eller på hårddisk. Alla format har också sina för- och nackdelar. LP/CD har en överskådlighet som jag inte tycker hårddisklagring har. Sökfunktionerna i rätt taggad hårddisklagring är dock oöverträffad.
Jag hade själv tankarna att spara CD-omslagen separat i plastfickor (finns anpassade sådana, bla annat hos Svalander) men då blir det ett bekymmer med musik som anskaffats på annat sätt.
Att skriva ut albumen på en sorts lista är en lösning, men då bör man ha en sida per album eller åtminstone en sida per artist. Då behöver man inte skriva om så mycket vid nyanskaffning.
// B