Klout på KELTIK
Hej Haraldur, jag kör ju med fyra Kloutar till mina Keltik och jag är och har varit helt klart nöjd med detta ända sedan 2006, då de sista stegen köptes.
Givetvis så drevs de med betydligt klenare steg från början, 3 st LK100 men det dröjde nog max en vecka, innan det fjärde LK 100 steget införskaffades.
Detta pga av att man bör/läs måste, strypa lågfrekvensåtergivningen på basfiltren om man kör med ett enkelt bassteg, till de dubbla ovala baselementen. Det blir på tok för tung och seg återgivning av basen annars IMO.
Har jag då inte hört bättre slutsteg, jovisst har jag det (8 st Solo), men inte för de pengar som Kloutar brukar kosta ca 8500 - 10 000 kr st.
Mina steg är inte till salu och kommer nog inte bli det heller.
Riktigt tight återgivning av basregistret får man först, när man gjort en ”FF” installation.
Både den beryktade ”Badbollsbasen” går att få till och ”Pålkransbas” är ju inget bekymmer alls.
De filter jag använder är monofilter och det funkar helt OK, men visst vore det kul med Klimax filter. Jag har lyssnat på detta och det var riktigt bra. Första filtret jag hade var faktiskt en Keltik Aktiv Box och det lät bra den med, men klart bökigare att använda med lödda motstånd osv.
Mvh MRTweak
|