Jag lyssnade i samband med en demo av Naims Ovator högtalare på en mycket intressant produkt från Meridian. Det var en låda ala Linn DS men med inbyggd hårddisk som styrs med iPpad, dator eller liknande, inget krångel och helt tyst. Produkten heter Media Core 200 och är ganska ny vad jag förstått, kostar 26000kr. När vi jämförde med NAIM Unitiserve(naims 'ripnas')+Naim DAC (ca: 50k) så skulle jag nog vilja påstå att Meridian lådan var bättre enligt Tune Method, Naim lät snyggare men Meridian hade riktigt bra flyt och melodi. Lite Rega P5 skivspelare över Meridian lådan (typ).
Vad säger ni? Är det möjligt att Meridian skapat en riktigt bra musikalisk allt i ett streamer som till och med faller en melodi törstande Linnist i smaken, eller blir den söndertrasad av en Sneaky DS+NAS? Jag har ju tidigare inte hört många ord om Meridian i samband med bra 'tune' men det handlar ju om världsklass Hifi, de drev utvecklingen när CD-spelarna kom och nu har de satsat väldigt mycket på det nya digitala formatet med streaming.
http://www.hembioconsult.se/partnerfile ... /mc200.pdf