selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 22:08

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Jan 15, 2011 17:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Är det något som installerat mera RAM minne i sin NAS? Hur har det isåfall påverkat prestanda? Just nu sitter det i 256 MB och funderar på att installera en 1 GB om det blir bättre prestanda. Jag tycker det ibland tar lång tid att få access via webgränsnititet och överföring av filer tar extremt lång tid. Har tidigare bytt fläkt vilket gjorde den tystare. Nu när jag även kör film via den så känns det som att bättre och snabbare filöverföring blivit aktuellt. Har planer på att köpa en Qnap 459 pro+ men tänkte att det här kan vara en enkel uppgradering före jag skaffat en ny NAS.

PostPosted: Sat Jan 15, 2011 18:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har satt iminne direkt jag köpte min duo och visst vart den lite snabbare, men det är nog processorkraften i nasen som är det största problemet så vänta dig inget mirakel

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Sat Jan 15, 2011 20:54 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Jag har uppdaterat till 1GB ram i min ReadyNas NV+. Scanna med twonky går snabbare (upplever jag, utan att ha klockat) men framförallt gav det en klar ljudmässig förbättring. Reservation för att jag bytte fläkt samtidigt så jag kan inte säga vilket som bidrog mest till förbättringen. Spelar också enbart musik. Ingen film.

Linnsane

PostPosted: Fri Jan 28, 2011 15:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Gäller bara vara uppmärksam så att minnet är kompatibelt. Gjorde en beställning på ett minne som visade sig inte längre vara kompatibelt med Readynas så kolla i comp.list innan köp av minne. / Pär

PostPosted: Sat Jul 09, 2011 12:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Pär wrote:
Gäller bara vara uppmärksam så att minnet är kompatibelt. Gjorde en beställning på ett minne som visade sig inte längre vara kompatibelt med Readynas så kolla i comp.list innan köp av minne. / Pär
Ser inte att det finns någon från Netgear officiellt sanktionerad kompatibilitetslista, man hänvisar bara till kompatibilitetssektionen på deras forum. Där finns det tyvärr en del rapporter (verkar gälla såväl Kingstons som Corsairs minnen) om att tidigare kompatibla minnen har ersatts med nya ej kompatibla versioner som dessvärre har behållit samma artikelbeteckning som tidigare.... Gör att det blir minst sagt knepigt att orientera sig :? Finns någon på forumet som nyligen har uppgraderat till 1GB i Duo med bra resultat och kan tipsa om lämpligt minne?

Last edited by Linncredible on Sat Jul 09, 2011 13:07, edited 1 time in total.

PostPosted: Sat Jul 09, 2011 12:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag köpte nyligen VS1GSDS333 från Webhallen till min ReadyNAS NV+ och det fungerar mycket bra. Har aldrig sett att minnen passande till NV+ inte skulle passa till Duo. Rekommenderar att du kör med senaste firmware 4.1.7 i Duo. Köp.
Corsair Value S. 1024MB DDR PC2700 333MHz 200-pin

PostPosted: Sat Jul 09, 2011 13:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Roland wrote:
Jag köpte nyligen VS1GSDS333 från Webhallen till min ReadyNAS NV+ och det fungerar mycket bra. Har aldrig sett att minnen passande till NV+ inte skulle passa till Duo. Rekommenderar att du kör med senaste firmware 4.1.7 i Duo. Köp.
Corsair Value S. 1024MB DDR PC2700 333MHz 200-pin
Tack Roland! Köper på studs! :)

Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00