God morgon
Införskaffade nyligen en Sneaky och tänkte ha den som "sovrumsstereo" medan min Movie (med Dynamik) fortfarande skulle stå för vardagsrumsljud (tv, dator, PS3:a samt cd och radio) och driva mina Majik 140. Till Sneakyn tänkte jag köpa ett par Majik 109 eller kanske mindre högtalare (är viss platsbrist).
Jag hoppades såklart på en synergieffekt genom att koppla ihop systemen, så jag kunde lyssna på Sneakyn i vardagsrummet och CD och "vanlig" radio i sovrummet. Det första alternativet är väl viktigast, hade varit roligt med ett DS-system till vardagsrummet.
Problemet är nu att när jag läser manualen så står det ingenting om KNEKT-stöd. Det står bara att RS232-kontakterna är "oanvända", men på specifikationsbladet på hemsidan står det att den går att koppla in i ett "befintligt KNEKT-system". Vad krävs egentligen för att koppla upp KNEKT? Räcker det inte med två maskiner som använder det?
Vissa kommer nog kommentera att jag borde använda Sneakyn som huvudkälla i vardagsrummet, men den har ju tyvärr dessutom inga analoga eller digitala ingångar, något som krävs för PS3:an och datorn.
_________________ Vardagsrum: LP12 > Lejonklou Kinki 2 > Classik Movie 05 > K400 > Linn Majik 140
Sovrum: Sneaky DS > K20 > B&W DM686
|