Jag har en Linn Basik som jag har köpt privat från Hifimagasinet det satt en Akitoarm och en K5 lät bra direkt ur lådan.
Nått att ha? Ja definitivt jag är väldigt nöjd med min, särskilt nu när Adikten sitter på plats. Definitv bättre på tune-dem än min Genki och klart bättre än en Rega P3 (i mina öron) med samma puppa, gjorde jämförelse med K5 på båda
Vad ska man tänka på? det är väl lite av ett lotteri om armen är ok eller inte men har personen inte fraktat den på fel sätt eller våldfört sig på armen, så ska det vara lugnt. Annars har den ett ofjädrat chassi, mao inte så mycket att justera.
Gör dock inte som jag och försök dig på att byta pickup till en Adikt själv, risken att det slutar illa är allt för stor
Det enda jag har gjort är:
Fyllt på lite olja i lagret till tallriken (olja från Linnbutiken)
rengjort remmen med lite sprit (hade kvar Laproigh eller vad tusan det heter, det enda det duger till

) fast det är nog bättre med ren sprit
Ställt in tonarmen efter konstens alla regler inte svårt alls
Basiken är verkligen "plug and play"
Jag kommer inte att byta ut den så länge jag bor i en stad utan Linnhandlare, enda nackdelen med en LP12 är ju att den kräver regelbunden service, en Basik finns det ingen anledning att lämna in för service eller? Ja nålbyte såklart