Alborz wrote:
Hej,
Tack för svaret. Kör du låtarna från din dator direkt till AKDS eller? För min målsättning är ju att använda dator som en musik källa. Om det går att göra så , innebär att dator måste vara kopplad via en vanlig data kabel eller man behöver ngn annan kabel eller uppsättningen funkar inte alls?
Mvh
Alborz
Jag kör från dator direkt över nätverket, jag använder Twonky mediaserver samt Kinsky Desktop som programvaror, ska dock investera i en NAS på ett tag.
Datorn bör vara kopplad med en nätverkskabel till en switch som sen i sin tur är kopplad vidare till din ADS, sen drar du en kabel från switchen till en lämplig router. Alternativt kan du koppla dator samt ADS direkt till din router med nätverkskablage. Jag kör med en switch dock för att få lite separation från routern. Innebär att jag kan reboota min router utan att få avbrott i musiken.
Du kan också köra trådlöst mellan datorn och routern och sen dra en kabel från ADS till routern, inget jag själv kan rekommendera dock pga brister i trådlösa tekniken.
För programvaror, se:
http://www.linn.co.uk/ds_software