Bill50x wrote:
Om det gick mäta bra tune-dem så skulle man kanske tillämpa det vid apparatutvärdering i första hand? Jag skulle gissa att vi är rätt lång borta från att kunna tun-dema maskinellt, men det föder en och annan underhållande tanke. Man skulle t.ex. kunna rangordna låtar objektivt 
Haha! Fantastiskt - att maskinellt mäta hur lätt det är att tillgodogöra sig musiken. Borde ju finnas pengar att tjäna där...
Kan ju för övrigt bara instämma med att kvinnor i allmänhet har en begåvning för tune-dem, skulle dock inte vilja säga att det är kopplat till musikalitet för det. Tycker väl att jag själv är ganska musikalisk, spelar flertalet instrument och varit musiskt aktiv typ jämt. Ändå spöar frugan mig i tunedem alla dagar i veckan. Tyvärr är hon för det mest helt ointresserad till att sitta och höra samma slinga om och om igen medan jag flyttar högtalare, vänder på kablar, byter burkar eller vad det nu kan vara. Och lika glad är väl jag för det, det blir mer musik hemma på det sättet!
Likväl så gnager det i bakhuvudet att "undrar hur bra det kan bli egentligen"...
Airport och Keltik är ju inte slutgiltiga lösningen förstås, spanar lite på en MDSi, men det kommer alltid resor imellan när det börjar närma sig uppgradering. Å andra sidan så fungerar det oförskämt bra med Airport digital in i 5103. När Linn implementerar Airplay i DS - då är det dags!