Bill50x wrote:
The Archangel wrote:
Själv är jag lyckligt lottad och slipper vara hetero, tror vi har det lättare att övertyga därhemma om teknikprylar i 100k-klassen.
Jag är inte så säker att du har rätt, "fjollor" finns det i alla läger... 
Du har nog helt enkelt tur med val av partner.
Jag tror det mer har med förståelse och ekonomi att göra. Simmar man i pengar spelar det väl ingen roll vad en DS kostar. För övrigt finns det handväskor i samma prisklasser 
/ B
Jo visst har jag tur med "valet"

. Men generellt är det nog vanligare att killar tycker det är ok att lägga ut löjliga summor på stereo och andra teknikprylar. Berättar man om sitt intresse så möts man av nyfikenhet och delat intresse hos killar medans tjejer tittar på en som om man vore en idiot (generellt sett). Sen, visst är det så, att det finns alla sorter och bögar är väl kanske inte lika tokiga i teknik (dyr sådan) som heterokillar är, men klart mer intresse hos dom än hos tjejer

.
Men nog om det, jag är lyckligt lottad iaf

. Sen får man ju tänka själv också, hela hushållets pengar kan ju inte hamna på en persons intresse, man får ju dela upp det hela. Det är då en självklarhet för mig. Sen om jag vill spendera "min" del av hushållets pengar på mitt intresse så tycker jag att jag har rätt till det. Tycker det vore taskigt att neka ens partner glädje, bara för att man inte själv tycker att man får ut nåt av det själv.