selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 01:29

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun May 02, 2010 09:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tänkte höra om någon vet hur mycket skillnad det blir mellan en hifimöbel som Qudraspire och Mimer nu har ju även QS kommit med soduko som ska höja kvaliten på QS

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Tue May 04, 2010 09:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Svårt att testa om det inte finns någon här uppe som har Harmonihyllan? Göteborg är ju en trevlig stad för en minisemester men jag vet inte om Tonlaget har så dom kan göra en jämförelse? Jag börjar också fundera på en Harmonihyllan kanske inte Mimer i mitt fall

Jag tror tex Jajo har testat en del

PostPosted: Tue May 04, 2010 09:33 
Site Admin
Site Admin

Lejonklou är väl också återförsäljare numera? Kanske oftare man har vägarna förbi Stockholm än Göteborg och då är ju Uppsala bara bakom knuten.

PostPosted: Tue May 04, 2010 10:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag tycker helt klart också att det skulle vara mycket intressant med en demo av QS VS (i första hand) Oden.

PostPosted: Tue May 04, 2010 11:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

http://forum.lejonklou.com/viewtopic.php?t=576

PostPosted: Tue May 04, 2010 16:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Var faktiskt på Tonläget i höstas och gjorde just den demo som avses i rubriken, dvs Harmonihyllan i olika konstellationer mot en Quadraspire Q4 (tror iofs att det var den gamla modellen). Demon var kanske inte optimal då vi endast flyttade källan (ADS) alternativt Classik Movie 08 mellan hyllplanen, men resultatet så tydligt att jag känner mig säker på slutsatsen. Mimer var betydligt mycket bättre än den vanliga Harmonihyllan som i sin tur var betydligt bättre än Quadraspirehyllan. Jag skulle vilja säga att dessa två steg var ungefär lika stora. Tyvärr upplevde jag ingen skillnad vid detta tillfälle på den vanliga Harmonihyllan och en uppgraderad till Tor, vilket även Anders på Tonläget höll med om. När jag var där så var Torhyllan så ny att inget pris ens fanns på hemsidan så det är möjligt att den blivit bättre sedan dess.

Då jag behöver ganska många hyllplan, åtminstone 6 st i dagsläget, och så höga hyllor inte rekommenderas så planerar jag att köpa 2 st hyllor vardera med 1 Mimerhyllplan och 2 eller 3 Oden, och då ställa ADS och Kiston på Mimerplanen (1.1an används så lite att jag gissar att bäst prestanda får jag på detta sätt även om det naturligtvis får testas när hyllorna är på plats)

PostPosted: Tue May 04, 2010 20:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja, jag är återförsäljare av Harmonihyllan sedan förra året. Arrangerar gärna demonstrationer, helst inom rimliga avstånd.

Traktorpojken: Du måste ha hört den preliminära versionen av Tor, den hette 0.9. Jag beställde en sån och tyckte att den var rätt nära Oden i prestanda. Men sen började Anders skicka uppgraderingskit i form av olika metallbrickor. Det verkade först lite löjligt att bara byta brickor mellan de två planen, men det blev faktiskt väldigt tydliga skillnader. Till slut gjorde åtta tunna brickor att Tor (1.0) hamnade närmare Mimer än Oden.

Oden låter välstämt trä. Tor låter fortfarande trä, men mycket renare och roligare. Mimer låter helt annorlunda än Oden och Tor, den spelar fjäderlätt och dynamiskt på samma gång.

Hoppas ni får till en demo i Umeå!

PostPosted: Wed May 05, 2010 09:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Lejonklou wrote:
Ja, jag är återförsäljare av Harmonihyllan sedan förra året. Arrangerar gärna demonstrationer, helst inom rimliga avstånd.

Traktorpojken: Du måste ha hört den preliminära versionen av Tor, den hette 0.9. Jag beställde en sån och tyckte att den var rätt nära Oden i prestanda. Men sen började Anders skicka uppgraderingskit i form av olika metallbrickor. Det verkade först lite löjligt att bara byta brickor mellan de två planen, men det blev faktiskt väldigt tydliga skillnader. Till slut gjorde åtta tunna brickor att Tor (1.0) hamnade närmare Mimer än Oden.

Oden låter välstämt trä. Tor låter fortfarande trä, men mycket renare och roligare. Mimer låter helt annorlunda än Oden och Tor, den spelar fjäderlätt och dynamiskt på samma gång.

Hoppas ni får till en demo i Umeå!
Nån som testat vad som låter bäst att ställ en Harmonihylla på tex ett överblivit hyllplan i Lönn eller rakt på golvet eller Skeets?

Minge

PostPosted: Wed May 05, 2010 09:28 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Minge wrote:
Nån som testat vad som låter bäst att ställ en Harmonihylla på tex ett överblivit hyllplan i Lönn eller rakt på golvet eller Skeets?
Minge
Harmonihyllan är konstruerad för att stå direkt på golvet med spikes.

PostPosted: Sat May 08, 2010 14:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Christian wrote:
Minge wrote:
Minge
Harmonihyllan är konstruerad för att stå direkt på golvet med spikes.
Funkar även med Skeet

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00