Cloudberry wrote:
Intressant.... Hoppas att det finns en lösning runt hörnet. Jag tänker såhär:
Jag kör idag Squeeze trådlöst till två st squeeze-receivrar. Den ena kopplad till min movie (mitt vardagsrum) och den andra till två per aktiva högtalare, ett par i matsal och ett par i köket.
Ett alternativ är att behålla det jag har idag 'as-is' för party-lyssning, och lägga till en DS för 'fin-lyssning'.
Prova att låna hem en DS, installera skweezyDS plugin på squeezecenter och kör. Igångsättningstiden för squezeboxanvändare med DS är ca 5 minuter och en nätverkskablel.
Du kan fortfarande köra flera SB med en DS inkopplad. Syncen kanske inte blir perfekt dock.
Jag körde en SB3 digitalt till Kinos för DA omvandling, det lät ganska kul, svårt att skilja från en Majik CD eller Arcam DVD spelare digitalt till Kinosen. Tilläggas bör att en Majik CD analogt lät väsentkligt tunnare.
Unidisk 1.1 analogt klart bättre.
ADS analogt till Kinos är väldigt mycket bättre! Speciellt ljudmässigt. Jag styr alltihop via iPeng, volym och on off av hela stapeln går väldigt fint med senaste? 1.2.1 av iPeng. Enda problemet är väl att batteritiden på iPod touchen är i kortaste laget. En Movie kanske inte kan kontrolleras från en DS via seriekabel?
iPeng använder ett liknanande interface som ipod/itunes. Det går ruskigt fort och smidigt att bläddra fram det man vill lyssna på.
Kanske att jag i dina skor hade siktat på en Majik DSi för vardagsrummet?