selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 20:58

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu Feb 18, 2010 12:07 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Live and unplugged! Kl 19:00 Söndag 21st Februari

OSA, Köp av Maeve's CD/SACD ger ett biljett (150 kr, CD signerad och hämtad från Maeve på kvällen) info@peoplesandschmidt.com mb : 0708 948228.

Va bra!

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Thu Feb 18, 2010 20:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Attan att man inte bor på framsidan...

PostPosted: Fri Feb 19, 2010 21:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det blir garanterat bra! Några andra Linnister och jag är i varje fall på.

PostPosted: Sat Feb 20, 2010 01:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag och Madelene är oxå på! :mrgreen:

PostPosted: Tue Feb 23, 2010 15:12 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag vill bara tacka Martin på Peoples&Schmidt för ett underbart initiativ,att få Maeve O'Boyle till
Göteborg(igen)! Det är inte varje dag man får möjlighet,att lyssna på en sån duktig artist
i en sån intim miljö.Jag passar även på att skicka en hälsning till "Sellerister" på plats Mvh Svante :)

PostPosted: Wed Feb 24, 2010 12:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack Martin för att jag fick komma!
Perfekt att ni anordnar konserter, musik är ju bäst live.

Ni som inte var där missade verkligen något!!
Maeve spelade ett par låtar som inte var med på skivan (äldre o helt nya låtar).

Talade med henne efter konserten och fick veta en del kul grejjer
- hon spelar in andra skivan i höst. Kommer ut efter jul.
- första skivan i 4000 ex (CD) i princip slutsåld, Linn överförstjusta och gav henne ett Linnsystem (sa till henne att tacka Anders som i Glasgow påpekade att hon var värd ett system) Hon visste inte vilket system som ska levereras men det ska jag klämma henne på nästa gång så hon kan få lite specialtips.
- tack vare de många sålda skivorna ska Linn släppa den nya och den första på vinyl
- av alla kopior som hon sålt av skivan är de flesta downloads i masterkvalitet! (mer än 4k dvs, lysande!)

Otroligt kul att det går bra för henne! Linn records gjorde ett klipp som signade henne, hon kommer att bli stor.

Fick av Martin veta att hennes kille är musiker/låtskrivare. Går bra för honom med. Martin du kan väl berätta mer om hans gamla o nya band så vi kan spana in hans musik.

PostPosted: Sat Feb 27, 2010 01:14 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Fick av Martin veta att hennes kille är musiker/låtskrivare. Går bra för honom med. Martin du kan väl berätta mer om hans gamla o nya band så vi kan spana in hans musik.[/quote]

Hans gamla band var 'Gun' som kanske är så gamla som Gordon ... http://gunrock.ning.com/ nya band har en konstit namn som jag glömt borta, en kommersiell band som ska känna pengar ... Gordon gör alla text och musik och en duktig sångare sjunger även om det bli pinsamt. Dom har advokat i diskussion med en stort skiv bolag som dom vill ha, några bolag är med i tävling för att skriva kontrakt med dom. Han har lämnad en riktig stort band så det säkert är seriös! Trevligt kille ... Jag ska text och fråga vad namnet är!

PostPosted: Sat Feb 27, 2010 09:34 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Meave är ju helt fantastisk, riktigt rolig att lyssna på henne. Tack martin för dina initiativ för bra event!

Jag pratade en del med Gordon och den nya gruppen heter Gogobot, här är deras myspace länk: www.myspace.com/gogobot
Av hans gamla grupp Gun, har jag på vinyl. Jag lyssnade mycket på dom i slutet av 90-talet.

PostPosted: Tue Mar 02, 2010 16:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Forlåt nu jag ser att Peter har redan skrivet bandets namn men här är detta igen!

Fick av Martin veta att hennes kille är musiker/låtskrivare. Går bra för honom med. Martin du kan väl berätta mer om hans gamla o nya band så vi kan spana in hans musik.[/quote]

Som sagt Gordons gamla band var 'Gun' men hans nya band som han skriva, producera och gör musik för heter gogobot (10 poäng Peter),
Över 650,000 hit på nätet! Nu jag fatta grejen varför Skivbolag vill skriva en kontrakt ... inte så ''cheezy'' som Gordon beskrivet ... cool, faktisk! Bra jobbat Gordon!

http://www.myspace.com/gogobot

Sista kommentar! En världsklass artist som spelat framför en liten publik i en trevligt miljö med lite chips, trevliga sällskap, bra ljud och gratis öl! Ända kräv är att det finns tillräckligt (minst 50 pers) som kommer och att dom som kommer köpa en CD. Hur bra är detta? Skit bra! Varför min telefon är inte het med publiken desperat för biljetter är mysterium till mig? Om du hör av nån annan event som ska leverera detsamma, email mig och jag är med!

Jag kommer att kör en konsert till snart med en LINN artist och hoppas att kör många i framtiden ... tar din rumpa från soffan och njuta av en riktigt upplevelse nästa gång! 33 av 50 på listen kommit (Snö och några sjuka, jag förstår) men jag skulle hoppas att 50 till skulle ha önskade att följa med ... Maeve och evenemang är värde detta! Tack till alla som kommit, visst var det cool!

PostPosted: Tue Mar 02, 2010 20:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
Sista kommentar! En världsklass artist som spelat framför en liten publik i en trevligt miljö med lite chips, trevliga sällskap, bra ljud och gratis öl! Ända kräv är att det finns tillräckligt (minst 50 pers) som kommer och att dom som kommer köpa en CD. Hur bra är detta? Skit bra! Varför min telefon är inte het med publiken desperat för biljetter är mysterium till mig? Om du hör av nån annan event som ska leverera detsamma, email mig och jag är med!
Precis, många trähäckar... å andra sidan inte fel att sitta med gått om plats i bekväm soffa, med en öl i handen, lite snacks i en skål, mindre än tre meter från M O´B och bar njuta. Man tackar!
peoplesandschmidt wrote:
Jag kommer att kör en konsert till snart med en LINN artist och hoppas att kör många i framtiden ... tar din rumpa från soffan och njuta av en riktigt upplevelse nästa gång! 33 av 50 på listen kommit (Snö och några sjuka, jag förstår) men jag skulle hoppas att 50 till skulle ha önskade att följa med ... Maeve och evenemang är värde detta! Tack till alla som kommit, visst var det cool!
Håller med allt och kanske f.f.a. TACK SJÄLVA!

Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00