Roland wrote:
Varför jag frågade är att jag har rippat till flac och fått ett Accurate Rip-resultat som rapporterat att filen blivit korrekt. Trots det var den näst intill olyssningsbar. Rippade så klart om ljudspåret och fick samma Accurate Rip-resultat som första gången men skillnaden var att andra gången lät musiken från filen helt enligt förväntan.
Digitalteknik är intressant. 
Mycket intressant. Men all teknik kan gå fel. Felindikatorlampor som lyser i bilen fast inget är fel. Eller att du inte får en indikation på ett fel för att lampan är trasig...
Jag rippade en problematisk skiva (hembränd) med EAC, programmet tuggade hela natten för en enda låt men till slut rapporterade det att allt var OK. Behöver jag nämna att det inte ens gick att känna igen vare sig låt eller artist? Och det menar jag bokstavligen, det bara hackade och fräste, inte en ren ton.
Jag har hittat en inställning i dBpowerAMP där man kan begränsa hastigheten vid andra rippen (och frame-läsningen) till x8. Men första läsningen sker alltid vid full fart och är allt OK då (hur säkert nu detta meddelande är) så blir det ingen omläsning. Jag har en skiva där första låten läses om och ca 30 frames tuggas igenom sakta, men resten är OK. Uppenbarligen kan fel detekteras redan vid första genomläsningen.
/ B