Jag kunde kanske ha postat detta i ReadyNAS duo tråden men jag vet inte hur lika problemen är.
I mitt fall började det med att jag inte kunde spela från spellistan och vid försök att lägga in nytt från Kinsky desktop gick det inte att nå NAS:en och inte heller logga in via RAID:ar. Den hade dagen innan visat gröna lampor för båda Seagate ES2 diskarna. Därför gjorde jag ett försök att starta om den men nu går den inte igång utan visar bara "bad disc" i displayen. Jag har Twonky 4.4.9 och kanske är det skräpfilshotet som trätt i kraft? Frågan är om jag skall göra "reset" på NASen och installera ny firmware innan ny Twonkyversion? Skall man då rensa bort skräpfilerna och vilka är de isåfall?
Frågorna hopar sig och svar på delfrågor eller helhet mottages tacksamt.
Jag vill ju inte förlora några data så är det någon som har några ytterligare kommentarer rörande:
Quote:
Get a straightened paper clip and depress the hidden switch in the pinhole while the power is off, and then power on the ReadyNAS, keeping the switch depressed for about 5 secs.
You will see the drive LEDs in the front blink once. Release the switch at immediately. Do not wait for the 2nd blink which will cause the ReadyNAS to reset itself to factory default and wiping out your data. If you see the LED flash a 2nd time, turn off the power immediately from the back.
Någon som har en uppfattning om det är väldigt tajt mellan blinken eller om man lugnt kan utföra proceduren?
Om jag får igång NASen efter reset: Ny firmware på NAS:en installeras den med befintlig RAIDar eller måste den avinstalleras först?
Quote:
Pär wrote:
Angående test av firmware har jag testat detta.
Bäst i mitt test utan tvekan var 4.1.5 (1)
som nummer två kom 4.1.4 (2)
Klart sämst var 4.1.6 (3) rekommenderas ej.
Är det någon som har avvikande åsikt?
Quote:
Sportbilsentusiasten skrev: Briain på Linnforumet har därför tagit fram en specialTwonky för Linn DS som inte har dessa problem.finns tyvärr indikationer på att den inte är så musikalisk.
Är det Twonky 5.068 som man skall satsa på eller låter den klart sämre än någon annan version?
Krävs det avinstallation av befintliga twonky först eller är det bara att installera den nya? Behöver man vänta på ny licensnyckel innan installation kan ske?