Jag skrev ju accesspunkt men vad jag menade var en brygga som kan logga in på Thomson. Att DAP-1522 fungerar som brygga mot en DAP-1522 accesspunkt eller en DIR-855 router vet man ju på förhand. Det finns ju billigare bryggor som på pappret verkar funka som t ex denna
http://www.netonnet.se/art/dator/natver ... 6723.4070/
Primärt så är det ju bara för att kommunicera med DS som jag behöver uppkopplingen men är ju bra att slippa bära upp NAS:en för att föra över filer. Att få igång Spotify och webradio kan ju kanske vara kul också. Man kanske inte skall vara dumsnål här, två DAP-1522 har fördelar som det verkar med 5GHz-bandet m m och verkar vara en stabil och bra lösning enl vad jag läst. Elnätet kan ju bli bra det med men jag vet inte om vi kommer att ligga på samma fas här. Sedan är ju DS-nät känsliga grejer, minsta lilla förändring kan ju ge tydliga ljudmässiga försämringar. Att dra direkt från eluttaget in i switchen känns liksom inte helt bra men jag kan ju ha fel här.
Man kan ju köpa en 1522 och ha som brygga och se hur det fungerar, blir det inte stabilt är det ju bara att köpa en till. Öppet köp är ju sånt man kan ta till om man inte får till det också. Tack för eran input.