Lejonklou wrote:
Linns Knektbananer är av aluminium. Jag har ännu inte hittat några som låter bättre. För några år sedan kostade de mellan 30 och 40 kronor. Sedan dubblerade Linn priset på dem. Om Tonläget säljer dem för 30 kronor så vill jag köpa! 
Jag har dessa från Deltron,
(Högtalarkontakt 4 mm, för 12 mm2 kabel) kostar ca 40 kr st på ELFA. Säljs även på T&T.
De är rejäla med skruv och lödanslutning liknade de BFA som Linn använt vilket ju även är Deltron kontaktdon som finns att köpa på ELFA.
Det praktiska med dessa Deltron bananer är att isolerhuven gängas på framifrån vilket betyder att man slipper trä den över kabeln innan man löder och sedan får man problem med att få dit den på kontakten efteråt, eller så glömmer man stoppa dit den o måste löda om.
Jag har dock inte varit så seriös att jag gjort någon jämförelse med Knektbananerna. Jag blev så less på dessa då de tappar "fjädringen" så fort man tagit ut dem någon gång. Så när jag bytte slutsteg till de nya Chakra(med bananer istället för BFA) så lödde jag om alla till dessa Deltron. Blir ju en slant när man behöver 40 st.
mvh