Bill50x wrote:
Roland wrote:
Bra artikel. Jag ska köpa boxen med Beatles nästa vecka och kommer att välja monoboxen. Hoppas att den kommer vara bra.
Självklart förväntar vi oss en fullödig rapport, ur såväl tunedem- som hifi-synvinkel 
Skit i rapporten, jag tar hellre FLAC filerna!
Jag har rippat en del Beatles och det har inte varit helt uppmuntrande för mig som har LP. Jag har trots det sparat FLAC filerna, bara för att jag gillar Beatles, kanske ingen bra ide egentligen...
Lustigt nog är de som är bra på LP också bra på CD, t.ex. är den röda samlingsplattan 1962-68 ganska bra på CD/FLAC jämfört med många andra. Men det är ett fenomen som gällt i princip alla andra artister också. Source first! Den enda som utmärkt sig är "Love" som gjordes med Cirque Du Soleil, jag tror den producerades av sonen (till den ursprungliga producenten, han som verkar lyckats med att förstöra alla nyutgåvor). Jag fick intrycket att sonen fattade storheten med Beatles musik bättre! (Men det kan också ha varit usla utgåvor på de andra (lånade) plattor jag rippat.)
Jag gissar precis som Roland att monovarianten kommer att vara bättre, verkar mycket sannolikt, men vem vet det innan?
Tillbaka till OnTopic: 60 lax för en omvandlare, är vi skivköpare inte värda mer än det? Hur rmånga skivor görs med den, hur mycket blir det per skiva som produceras? Jag får en känsla (som jag fått tidigare) att det flesta inom mixning/mastering har dålig koll på musikalitet och mer koll på marknad/trender och reklamradions behov.