Hej,
Det här blir ett ganska långt inlägg - men jag har våndats ganska länge nu över hur jag ska gå vidare med anläggningen....
Även om jag idag inte har någon Linn-komponent i anläggningen (sålde min Basik i höstas) så har jag ett gott öga/öra till komponenterna - och hade jag pengarna skulle jag köpa en Majik DS-I direkt....
I dagsläget så spelar jag på en Rega P7 med en Goldring 2300 (inköpt i somras - jag valde att inte köpa en LP12 för att slippa funderingar på uppgraderingar hela tiden....och hur länge höll det?

)
Den andra källan är en SB3 kopplad till en Harmony Design DA9 (inte senaste versionen) och sedan förstärks det av Rotel Rc03/Rb06 för att i slutändan återges av ett par Dynaudio Audience 72:or.
Jag har mest varit inne på att uppgradera riaa-steget och för några veckor sedan lånade jag hem MF X-LPSv8 för att utvärdera och visst lät det bättre - men inte så pass att jag lättade på lädret för att köpa den... Sedan har jag tittat på Heed, och visst har jag funderat på att köpa hem en kinki...
En annan fundering jag haft är att byta förstärkare. En sak som jag retar mig på i den anläggning jag har idag är att jag måste spela ganska högt för att få basen att "komma igång", det är svårt att spela musik sent på kvällen när det ska vara tyst i huset - det blir lite "tunt" ljud då....
Under hösten hade jag hemma Synthesis Magnum och den gillade jag väldigt mycket. Då fanns det inte möjlighet att köpa den - men idag så kan läget vara ett annat. Men då måste jag i alla fall skaffa ett separat phonosteg, och hörlurssteg (vilket blir en massa kablar och lådor...)
Dessutom är jag uppe i samma pengar som en begagnad Majik-I kostar....hur pass bra är den egentligen? Hur bra är phonosteget i den och orkar hörlurssteget driva ett par Sennheiser HD650? Det är mycket tilltalande att minska antalet lådor hemma - och med en Majik-I skulle man på sikt kunna titta på att byta högtalare och ev. kanske gå aktivt i framtiden....
Så - en fråga om vad jag ska satsa härnäst på - med en budget på MAX 8-10k (och nej - jag vill INTE sälja Regan och köpa en LP12:a).
Jag vill gärna ha era råd och tips kring hur man ska gå vidare nu..