selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 08:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Tue Aug 31, 2004 15:35 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Aug 31, 2004 15:26
Posts: 46
Location: Umeå
Efter ett år i dimman (Lund) är jag tillbaka på forumet och har intagit en väldans mer nordlig position, närmare bestämt ett välkänt studentområde i Staden i Norr, där så många andra forumister bor.
:)

Jag kom i fredags och första frågan blir (efter man har frågat alla de andra frågorna: "Eh, vafan gör jag här 9 timmar från civilisation", "Eh, N-huset - hur kommer jag dit", "Hum, varför var jag så dum att jag väntade till lunch på att registrera mig till kåren", osv i all oändlighet.) blir ju naturligtvis - hur var det nu igen med Stereokompaniet? Nerlagt? Flyttat? Eller bara på ngt helt annat ställe?

Ser framemot många varma musiktimmar häruppe. När allt är i ordning på rummet bjuder jag på chips och skivor!

Mvh
Josef


Top
   
PostPosted: Tue Aug 31, 2004 16:22 
josefen wrote:
Flyttat? Eller bara på ngt helt annat ställe?
Det är väl samma sak? ;)

Välkommen Josef.

Ring Stereokompaniet vettja, 090-128421! Du kan ju skriva en rapport här
och berätta vad som har hänt med dem.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 31, 2004 16:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Jun 23, 2004 15:36
Posts: 638
Location: Malmö
Dom finns nog kvar... Jag köpte en Ikemi därifrån för en månad sedan 8)

_________________
If a problem occurs... Ignore it. It might go away.
Majik LP12, Lejonklou Boazu, Slipsik 6, Majik 109, Auralic Aries Mini


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 31, 2004 16:38 
En snabb sökning på Eniro gav följande:

http://gulasidorna.eniro.se/query?what= ... D_31105064

Kanske nåt?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 31, 2004 21:39 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Gamla adressen, fd hifiklubb-lokalen...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 31, 2004 21:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Han kör från hemmet i Röbäck så vitt jag vet. I mycket mindre skala än tidigare.
Hemsidan finns fortfarande men bara med en begagnatlista.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 01, 2004 00:35 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Tue Aug 31, 2004 15:26
Posts: 46
Location: Umeå
OTTO wrote:
Han kör från hemmet i Röbäck så vitt jag vet. I mycket mindre skala än tidigare.
Hemsidan finns fortfarande men bara med en begagnatlista.
IIh :)
Många olika bud :)
Får nog ta och ringa den omtalade jörgen för att se hur det står till, egentligen. Begagnat listan såg ju trevlig ut. Är förnärvarande mest ute efter högtalarkabel, å det borde han ju sitta på.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 01, 2004 09:46 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 30, 2003 14:06
Posts: 367
Location: Singapore
Jörgen har fortfarande igång verksamheten men i mindre skala som sagt. Det finns ingen "butik" som man kan ramla in i när man har lust utan det är fråga om tidsbokning (förklarligt om man kör från sitt eget hem).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 01, 2004 11:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Jag såg att han har en beg Ikemi för 15900. Man får verkligen mycket får pengarna. Jag betalade 2-3 ggr mer för min sämre Karik/numerik grrrrrrrrrrr


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Sep 01, 2004 21:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
ulfbnilsson wrote:
Jag såg att han har en beg Ikemi för 15900. Man får verkligen mycket får pengarna. Jag betalade 2-3 ggr mer för min sämre Karik/numerik grrrrrrrrrrr
Visst men hur länge sedan var det?
Antar att utslaget över tiden var det en rätt OK investering.
(Här har du en till som var i samma K/N sits... )

Mina Keltik/Klout var inte gratis för 10 år sedan men VAD MYCKET de har gett mig :shock:

O det är väl underbart att nya LINN prylar är SÅÅ mycket bättre!

Annat är det med bilar som endast blir marginellt "bättre" men sjunker 50% på 3 år.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 02, 2004 08:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Ja för tusan, jag klagar inte över att man kan få bättre prestanda för mindre pengar idag än vad man fick för 8 år sedan när jag köpte min K/N. Om man jämför med många andra märken så har jag trots allt en cd som står sig ganska hyffast mot sina yngre märkesbröder Ikemi och Genki

Jag är väldigt nöjd med mitt köp av K/N och jag tycker fortfarande att det är en väldigt bra cd-combo. Personligen tycker jag att den låter lite mer "skivspelare" än Genki, dvs lite mjukare.

Det ända jag inte gillar är att man kört slut på vissa reservdelar, det tycker jag är riktigt kasst, men å andra sidan kanske det ändå är dags att byta upp sig när den dagen kommer. Efter att ha gått i uppgraderingstankar ett tag har jag bestämt mig för att sitta ner i båten och ta det lugnt och se hur saker utvecklar sig. Jag kommer därför förmodligen att behålla K/N tills den går sönder (vilket kan ta ett tag) och sedan fundera ordentligt när man vet hur det här med multi kanaler ser ut. Kanske kan man tom få en Unidisk 1 eller 2 till ett riktigt bra pris då?


Top
   
PostPosted: Fri Sep 03, 2004 23:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
josefen wrote:
Efter ett år i dimman (Lund) är jag tillbaka på forumet och har intagit en väldans mer nordlig position, närmare bestämt ett välkänt studentområde i Staden i Norr, där så många andra forumister bor.
:)

Jag kom i fredags och första frågan blir (efter man har frågat alla de andra frågorna: "Eh, vafan gör jag här 9 timmar från civilisation", "Eh, N-huset - hur kommer jag dit", "Hum, varför var jag så dum att jag väntade till lunch på att registrera mig till kåren", osv i all oändlighet.) blir ju naturligtvis - hur var det nu igen med Stereokompaniet? Nerlagt? Flyttat? Eller bara på ngt helt annat ställe?

Ser framemot många varma musiktimmar häruppe. När allt är i ordning på rummet bjuder jag på chips och skivor!

Mvh
Josef
Jag har svårt att se vad stereokompaniet har att erbjuda som inte en vettig privat begagnatmarknad och alla kunniga linntokar här i Umeå har?


Top
   
PostPosted: Sat Sep 04, 2004 09:16 
OTTO wrote:
Jag har svårt att se vad stereokompaniet har att erbjuda som inte en vettig privat begagnatmarknad och alla kunniga linntokar här i Umeå har?
Garanti, service och större möjligheter till provlyssning?


Top
   
PostPosted: Sat Sep 04, 2004 09:24 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Mortifikator Crenshaw wrote:
Garanti, service och större möjligheter till provlyssning?
Utan att diskussionen ska gå över styr så kan man väl säga som så att det finns många som är väldigt nöjda med Stereokompaniet, men även det omvända tyvärr.


Top
   
PostPosted: Sat Sep 04, 2004 11:02 
Sony wrote:
Utan att diskussionen ska gå över styr så kan man väl säga som så att det finns många som är väldigt nöjda med Stereokompaniet, men även det omvända tyvärr.
Absolut! Men det skadar nog inte att ge butiken en chans först, och sen bedöma om den var kass!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited