Lemmy wrote:
Bill50x wrote:
Efter vad jag läst tidigare i tråden så skulle jag aldrig köpa en Sneaky.
Kanske lite långt dragen slutsats med tanke på att du aldrig lyssnat vare sig på Sneaky eller Majik? 
Det har du iofs rätt i. Men jag är troligen färgad av uttalanden om hur fantastiskt en viss apparat låter ur tune dem perspektiv och när jag sedan lyssnar på den så låter det tunt, distat och allmänt kass. Även om det svänger som tusan så orkar jag inte med sådana apparater.
När det gäller Sneaky, jag ser denna som en fristående extra-anläggning (tillsammans med ett par högtalare). Den passar inte ihop med andra Linn-grejor rent estetiskt (varför tillverkas den inte i en LK-låda?), den har ingen display osv. Majiken är precis lika ful som de andra enheterna i serien och passar därför ihop bra. Och som jag skrev tidigare, jag gissar att det är större skillnad mellan Sneaky och Majik än vad det är mellan en vanlig gammal dator (som en första provisorisk lösning)och en dedikerad NAS.
Å andra sidan, och här motsäger jag mig själv, för de 11 tusen som skiljer en Sneaky och Majik så får man en ganska häftig NAS med mycket utrymme i. Sneakyn kan man alltid uppgradera senare, det är nog en bättre begagnatmarknad för denna än för en gammal dator/NAS...
/ B