selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 06:28

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: PlugPlayer
PostPosted: Fri Apr 24, 2009 10:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Det här kanske är allmän kunskap men jag märkte häromdagen att min DS fortsatte spela trots att jag stängde av min iPod Touch (med on/off knappen). Tidigare har jag haft iPoden påslagen hela tiden eftersom PlugPlayer bara skickar en låt åt gången till DSen. Detta resulterar givetvis i att batteriet tar slut mycket snabbare på iPoden samt att den avger ett störande ljus vid kvällslyssning. Jag har tidigare tänkt uppgradera till Songbook eller Konduktor efter det att Cara släppts men är inte längre säker på att det behövs.

Bara ett litet tips!

Post subject: Re: PlugPlayer
PostPosted: Fri Sep 04, 2009 18:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fortsätter här då det verkar rimligt att samla tips/trix och problem med PlugPlayer i samma sträng.

Jag har sedan en tid (kanske i samb m uppgradering till Cara) fått problem med PlugPlayer. När jag slår på allt första gången funkar det prickfritt, men om jag lägger upp en lång spellista alternativt lägger upp en spellista som jag inte ändrar på länge så funkar inte PlugPlayer längre (dessa två är kanske samma då det i båda fallen innebär att PlugPlayer stängs ned och så även iPod Touchen). När jag sen försöker öppna PlugPlayer så kommer bara "splash screen"-en (där det står PlugPlayer och versionsnummer) fram och därefter stängs programmet ned. Att det är just PlugPlayer som strular är jag rätt säker på iom att det går att spela upp spellistan via den ord fjärren.

Kör
Akurate DS
Netgear Gs108
Netgear ReadyNAS NV+

Och PlugPlayer på en iPod Touch av senaste generationen

Samtliga med senaste programvarorna

Någon som har fått samma problem?

PostPosted: Fri Sep 04, 2009 19:59 
Ny Medlem
Ny Medlem

Läste någonstans att man skulle avinstallera PP och sedan installera om det..
Vet bara inte hur fn man avinstallerar prg i ipod touchen :evil:

PostPosted: Fri Sep 04, 2009 20:11 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

saxat från en internetsida har dock inte testat om det funkar i praktiken då jag änsålänge bara haft goda erfarenheter med plug player och ipod touch

"okay go into ur itunes and go to the applications folder which has all ur apps, then delete the ones u dont want from there, and then sync ur ipod, (also a quick way to do this is to hold ur finger on one of the apps until they all start wiggling on ur ipod touch and then tap the x's that show up on the ones u dont want it will delete them) if u do this u dont have 2 sync ur ipod touch"

Kan ju vara värt ett försök? 8)

why so serious?

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00