pekka71 wrote:
stefan wrote:
Denon? Min första CD-spelare var en Denon inköpt 1988, det här var innan jag ägde Linn eller hade hört talats om tundem men jag hade en Rega 2. Tog ett tag att inse det men denna Denon var fullkomligt värdelös som musikförmedlare. Ingenting märkt Denon kommer någonsin in genom min ytterdörr i alla fall. Ni kanske säger att alla CD-spelare var värdelösa 1988 men faktiskt fanns det sådana som var klart bättre, den kostade ändå 3000:- då.
tja det är ju 10 år sen något kanske har hänt, men alla märken som pioneer, denon,yamaha ja alla billiga cd spelare har väl aldrig varit så bra på cd spelare
Jodå. Man kan inte dra alla "billiga" över en kam. Denon har för mig alltid varit "tråkiga" trots att enskilda modeller låtit ganska olika rent klangmässigt. Med Pioneer har det varit tvärtom. Ofta har de låtit allt från "varmt" till "murrigt" men ändå har det svängt ganska bra. Har just nu en Pioneer PD-S703 cd-spelare hemma som jag har jämfört med min Mimik. De låter lite olika, men lika bra totalt sett. Skillnaden är att Pioneeren spelar hembränt oändligt mycket bättre än Mimik´en. Spelarna är ungefär lika gamla, Pioneeren betalade jag 500:- för, Mimik två tusen. Vilken tror ni jag tycker är mest prisvärd? Min anledning till att behålla Mimik är utseendet (passar ihop med övriga LK-lådor) och att jag kan använda Linns fjärris. Jag har letat efter en billig LK-låda för att bygga en HTPC, jag funderar starkt på att använda Mimik-lådan...
/ B